“L’entrà” concluyó con la representación de la conquista pacifica de Alzira por Jaume I
Miles de personas pudieron disfrutar ayer de “L’entrà” de Moros y Cristianos de Alzira. La actividad se iniciaba con los cabos y bandas en la Plaça del Mercat, que realizaron el recorrido inverso al itinerario de la entrada. Casi al anochecer, las huestes cristianas iniciaban la marcha. Abriendo la comitiva los estandartes y el ballet La Perla Negra con la colla Les Raboses, Contrabandistas-Bandoleras, Llauradors, Corsàries y Templaris, continuando con los Tambores de Batalla a los que precedían las figuras de Jaume I y Na Violant d’Homgria, seguidas de la Filà Conqueridors del Rei en Jaume y Creuats Riberencs; cerró este bando la fila Corsaries de la Ribera y Els Templaris.
Les seguía el ejército de la Media Luna. El bando moro se iniciaba con la Filà dels de la Vila y el boato de la Sultanía de Al-Jazzirins. Tras los caballos, la cetrería y el ballet llegó el Sultán, Víctor Boscà Cárcer, espectacular, sobre el lomo de un gran rinoceronte.
La gran entrada se desarrolló como viene siendo habitual por el itinerario que transcurre por la calle Mayor Santa Catalina y Avda. Santos Patronos, finalizando en la Plaça del Mercat. El acto tuvo su punto final con la representación de la conquista pacifica de Alzira por Jaume I.
En la tribuna de autoridades se encontraban, entre otros, el pregonero de este año, Aureliano Lairón y el homenajeado Jose Grau, que junto con los representantes políticos y de asociaciones festivas y religiosas como la Junta Local Fallera, la Cofradía del Lluch y la Junta de Hermandades y Cofradías.
Este año, como novedad, los vecinos y visitantes han podido disponer de un servicio de sillas repartidas por gran parte del recorrido, para el mejor disfrute del espectáculo.
Comentarios de nuestros usuarios a esta noticia
La Última setmana de Setembre i El primer Cap de Setmana d'Octubre. Semblaba que Alzira estigues en les verdaderes festes del Poble. Per que?.
LA Gent ja estaba Al poble i això es nota, La Mare de Deu de LLuch com Sempre estaba que feia Goig Vorer-la en tots i cadascun dels seus actes. ( Dansades populars, descoberta, troballa, procesons varies etc) i al continuar les festes de diverses Barriades com el Crist dels Alfarers i Sant Francesc. La festa arriba a els dos extrems mes oposats de la ciutat i si açò li sumen la Fira gastronòmica i la Fira Comercial que enguany ha cambiat per a bé la seva ubucaciò. mes exit encara. El plus han sigut Les festes Moro-Cristianes de la nostra ciutat que han aconseguit traure al carrer a moltissima gent en cadascún dels seus multiples actes , finalitzan aixi 15 dies de verdadera festa al POBLE de Alzira. LA llastima es la Manca de subvenció de les administracions que tots sabem i per acabar de pegar el puntet....... El Excm. Ajuntament de Carcaixent ens ha deixat bocabadats al vore com en 3 anys han fet pujar la seua festa moro- cristiana el doble que la nostra fent-la ja referent dins de les seues festes.
Añadir un comentario