Domingo, 9 de marzo de 2025 Edición diaria nº 6.547 Año: 18 Noticias: 47.720 Fotografías: 110.926 Comentarios de usuarios: 126.524
EL SEIS DOBLE
viernes, 12 de abril de 2013
Clic en la foto para ampliar

Paco Gimeno
Ver imágenes de esta noticia
1

 Elena Bastidas ha de rectificar
Article d’opinió de Paco Gimeno

“Actuant així, Elena Bastidas és comporta com qualsevol mafiós, al més pur estil napolità”


 
 s#olocerveza20121220
 l#ipotherm20121220

Els regidors i la regidora de la Coalició Compromís venim patint, al llarg de la legislatura, les particulars interpretacions que fa l’alcaldessa de la llei i dels reglaments. Les mocions que presenta el nostre grup municipal no es tracten als Plenaris i, quan finalment alguna arriba a discutir-se ho fa després de mesos al calaix de l’oblit.

Segons la llei, quan es produeix una dimissió, el relleu ha de realitzar-se al Plenari següent si la credencial del substitut arriba a temps. L’alcaldessa va decidir que, en el meu cas, això no fora així.

Finalment, es fa un ús absolutament discrecional dels temps d’intervenció, en concedir molt més temps als portantveus del PP, sent molt més estricta amb els de la oposició. Qualsevol ciutadà pot comprovar-ho en accedir a les videoactes dels Plenaris.

No contenta amb això, la nostra alcaldessa intervé a discreció, sense limitació de temps, quan ho estima convenient, i val a dir que darrerament utilitza aquesta prerrogativa molt sovint.

Des del nostre punt de vista això evidència el seu nerviosisme davant una oposició més activa i nombrosa que en l’anterior legislatura. El problema és que les seues intervencions no poden ser replicades pels grups polítics de la oposició, i això permet a l’alcaldessa dir qualsevol cosa, siga certa o no.

Va mentir en la seua intervenció al debat dels pressupostos municipals, en acusar Compromís de proposar la ruïna del consistori en les nostres esmenes; acusant-nos de proposar un forat als pressupostos quan el ben cert és que les nostres esmenes tancaven una proposta de pressupost municipal perfectament quadrat.

Va mentir també, quan tractava de desmerèixer la gestió del nostre company i ex-regidor Antoni Murillo, involucrant-lo en el desgavell urbanístic de l’Hort de Redal. Afortunadament, el propi Murillo va deixar ben clares les responsabilitats, tant dels gestors anteriors com dels actuals, del desficaci que ara mateix llastra els comptes municipals i costen una milionada a tots els alzirenys, en la comissió d’Urbanisme convocada a l’efecte el passat 31 de desembre. Tals són les veritats dites pel nostre company que, sent la Comissió enregistrada igual que un plenari, la setmana següent de la celebració de la comissió demanarem una còpia de la gravació per la seua qualitat d’acta. Aleshores, en l’últim Plenari de març, la regidora de Comunicació va contestar que no era un Plenari i que no anaven a ser publicades. Arrel d’aquesta resposta, hem demanat junt a la resta de l’oposició la disponibilitat de les mateixes. La llum i els taquígrafs no van amb el PP .

A la darrera Sessió Plenària però, l’alcaldessa va ultrapassar tots els límits de la decència. I ho va fer quan va amenaçar d’entregar l’expedient d’adjudicació de les obres d’urbanització del PAI de la Carretera d’Albalat a la fiscalia, insinuant que algun regidor (i apuntava directament el nostre company i també exregidor Tomàs Pérez), podria haver vist incrementat de forma sospitosa el seu patrimoni personal en aquelles dades.

Ultrapassà els límits de la decència fins i tot en el cas què eixa sospita tinguera base real. Doncs si això s’hagués arribat a produir, no hauria d’haver-ho posat en coneixement de la fiscalia anticorrupció de forma immediata, i no callar-s’ho per poder-ho utilitzar com un xantatge davant una crítica incòmoda per part de la nostra coalició? Actuant així, Elena Bastidas és comporta com qualsevol mafiós, al més pur estil napolità.

El més greu però, és que eixa acusació és falsa. Així, la nostra alcaldessa, en aprofitar el seu privilegi d’intervindre en Sessió Plenària sense dret a rèplica per part del nostre grup municipal, va calumniar l’exregidor Tomàs Pérez i mostra la seua cara més perversa i miserable.

Nosaltres no tenim res que amagar, el nostre company Tomàs Pérez, com una persona que sempre va actuar amb honestedat i transparència quan va ser regidor, ara, s’ha oferit a mostrar les seues dades bancàries i fiscals, a qualsevol persona d’Alzira. En especial a les que militen o voten al PP doncs poden ser més sensibles a les mentides d’Elena Bastidas. Indubtablement els regidors de Compromís donarem suport al nostre exregidor perquè puga prendre les mesures adients per preservar el seu dret a l’honor.

No val tot en política, i la senyora alcaldessa, si vol trobar corruptes i persones que han vist incrementat el seu patrimoni personal de forma il·legal i immoral perd el temps buscant-les dins la nostra coalició. Només ha de mirar dins del seu partit i trobarà allò que busca.

Paco Gimeno

Regidor Compromís per Alzira

 

 

                          
 .-000123                                                                                                                                  .-000188
                          
 .-000149                                                                                                                                  .-000079

 

 

 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

Opinión
PolíticaActualidad Política

Comentarios de nuestros usuarios a esta noticia

viejo - 12/04/2013
Paco, lo teneis facil, ¡publicad los datos!

Que explique Murillo con claridad todo lo que paso en el Hort de Redal.
Que explique Perez con claridad todo lo que paso en el PAI de la carretera de Albalat.

Tienen este digital a su disposicion para contarlo, seguro que el seisdoble recibira con las manos abiertas sus explicaciones, no queremos palmeros aficionados que los defiendan, que se expliquen ellos, estaban en el gobierno cuando pasaron los hechos, que los expliquen.
Parece mentira que hayan tenido que ser los del PP los que hagan una Ley de Transparencia, si el PSOE en sus muchos años de gobierno se hubiese atrevido, ahora no serian necesarias todas esas promesas de honestidad, pero siempre le quedara el recurso de los tribunales al Sr. Perez, aunque no creo que se atreva a levantar un "muerto" cuya mierda puede ser letal para muchos.
saludos
Benito - 12/04/2013
"Es fa un ús absolutament discrecional dels temps d’intervenció, en concedir molt més temps als portantveus del PP, sent molt més estricta amb els de la oposició".
Pero hombre Paco, ¿por qué quieres privarnos de las intervenciones del peperío si son lo más divertidas? No diré nombres pero es que algunos/as nos han dejado momentos inigualables comparables a los vídeos de Lopera en Youtube. Déjalos que hablen. Confieso que me trago las video actas y pongo sus intervenciones solamente por escucharlos. Menos mal que es hablado, porque si lo que dicen lo tuvieran que escribir las letras se caerían de los folios o se irían corriendo. Yo pediría más tiempo para los concejales peperos.

"Podria haver vist incrementat de forma sospitosa el seu patrimoni personal en aquelles dades".
Habría que ver, a fecha de hoy, el patrimonio que tienen algunos del equipo de gobierno y el que tenían cuando entraron el primer día... alguna sorpresa nos llevaríamos.

"La regidora de Comunicació va contestar que no era un Plenari i que no anaven a ser publicades".
¿Eso os contestó? Ya tuvisteis suerte que os dijera algo coherente. Me extraña que en lugar de eso no se pusiera a cantar la canción de Shakira del mundial de África.

“La llum i els taquígrafs no van amb el PP”.
No sabrán escribir; si no saben hablar no me extraña nada.

"Indubtablement els regidors de Compromís donarem suport al nostre exregidor perquè puga prendre les mesures adients per preservar el seu dret a l’honor".
Cuando los políticos, sean del jaez que sean, sacan el honor a pasear ya pienso mal. No Paco no, eso del 'honor' y la 'defensa del honor' dejarlo para otros. Últimamente el peperío recurre mucho al 'honor', 'mi honor', pero, ¿qué es el honor? Nada, el honor no es nada, simplemente una patochada a la que recurren los políticos cuando les pillan trincando, eso sí, cuando trincaban no tenían honor, cuando se lo estaban 'llevando crudo' el honor no lo tenían. No conozco a Murillo, pero sabiendo quien es Bastidas no creo que Murillo tenga que defenderse de nada. Para prueba el último párrafo del artículo, ¿acaso, no ya Murillo, sino cualquier ciudadano pueden darse por aludido por las palabras de Bastidas o por algún miembro del PP? Un partido que ha arruinado a la Comunidad Valenciana y que la ha puesto en el número uno de corrupción en Europa, ¿qué tiene que acusar un pepero a otro que no lo es de corrupción? ¿Qué acusaciones sobre corrupción tiene que decir alguien que pertenece al partido de Gürtel, Emarsa, Fabra, Blasco, Bárcenas... es que per a on t'agarres.
OPACIDAD - 12/04/2013
Viejo los años afectan a tu comprensión. Murillo explico todo en la Comisión de l`Hort de Redal ¿Porque el Ayuntamiento grabó toda la comisión( lo pagamos todos) y reiteradamente el equipo de gobierno no quiere facilitar una copia a la oposición? ¿Que tienen que esconder?
Respecto a la carretera de Albalat la alcaldesa lo que tiene que hacer es explicar ¿Porque no se llegó a un acuerdo con dicha empresa ya que hacía donaciones directas al PP (Si existía tan buena relación), o es que era mejor perder???????? y que la empresa se llevara un buen tajo a costa de los alzireños y de forma legal?
viejo - 15/04/2013
Opacidad
Lo mio es cosa de los años, en cambio tu "lameculismo" es congenito y tendras que acostumbrarte a vivir con ello.
¿Que problema tienes en que se expresen en este digital? , ¿Acaso tienen miedo a que les saquen sus trapos sucios en publico?, ¿Porque tirais la piedra sobre el que tiene que curar al herido y sin embargo callais ante el que provoca el accidente?.
Benito
El " y tu mas" no me vale para quienes aspiran a gobernar nuestros impuestos, debemos de animarles a que saquen la mierda a la luz, asi sabremos que mierda corresponde a cada cual y sabremos quien tiene la culpa de los multiples millones que esta pagando Alzira por la mala gestion municipal de unos y otros, en otras palabras " que cada cual se haga responsable de sus mierdas"
Paco Gimeno - 17/04/2013
Bon dia viejo. Com que fa temps que no xarrem, em permét la llibertat de dirigir-me a tú novament, per no perdre algún dels bons costums que de tant en tant reclames: Què els qui escribim alguna bobadeta per aquest mitjà, et contesten els comentaris.
En primer lloc, et diria que em sorprén la teua parcialitat a l'hora de valorar uns polítics o uns altres, segons la formació que representen. Però mentiria: No em sorprén eixa diferència en el tracte. Ja t'he comentat alguna vegada que pense que mires Compromís amb el mirall del prejudici, i això et fa no ser massa just en els teus arguments. Per què si no, doncs, Murillo o Tomás han d'explicar amb claredat les seues actuacions davant acusacions malicioses, mentre que quan s'acusa a l'Alcaldessa d'irregularitats carregues contra el missatger i els acuses de fer política rastrera i miserable??? No hauria d'explicar també, amb la mateixa claredat que ens exigeixes, Elena Bastdas en què s'ha gastat els diners del contribuent i aclarir això del pernil i els gintònics??? No es comporta també Elena com una política miserable acusant un Regidor de la oposició d'enriquir-se amb el càrrec, sense aportar prova alguna i sense acudir al jutjat a presentar la denúncia corresponent???? En la meua opinió sí que ho fa, i per això li demanem que rectifique.
En qualsevol cas, si no vol fer-ho que no es queixe tant de comportaments semblants per part d'algún dels partits de la oposició. Hauràs pogut veure que no és, precíssament, la forma de procedir de Compromís. Per això la nostra queixa: La política no pot convertir-se, ací al nostre poble també, en un femer pudent.
En segón lloc, també m'he queixat d'açò en alguna ocassió, sembla que escius i ens fas les crítiques a través dels titolars, sense parar-te a llegir el contingut complet dels artícles. En alguna ocassió m'has reconegut que ho fas així. De fet, a l'artícle ja he aclarit que Murillo va explicar la seua gestió al front de la Regidoria d'Urbanisme a la Comissió convocada a l'efecte per l'actual equip de govern municipal. No tenia res que amagar i per tant, va acudir a explicar tot el que li varen demanar.
De fet, en les circumstàncies i en la forma en la que aquesta Comissió va ser convocada, sense possibilitat de citar a tècnics i Regidors per part de la oposició, tant EUPV com nosaltres haviem decidit no participar-hi. Va ser precíssament Murillo qui, en ser citat, va expressar la seua voluntat de donar la cara, i aleshores decidirem també nosaltres que no havia de compareixer sol. Alguna crítica ens va costar el fet de participar en eixa Comissió. Crítica que assumim en haber canviat de posició, però també tens una prova inapelable de què Murillo està disposat a donar les explicacions necessaries.
Pot ser qui no vullga escoltar-les ara siga, precíssament, la nostra Alcaldesa, que guarda en pany i clau unes gravacions que ella mateix havia manat realitzar, anunciant llum i taquigrafs, al Plenari on es va aprovar la realització de la Comissió. Després dels aclariments de Murillo sembla que la llum s'ha acabat apagant per a sempre.
El mateix et dic respecte Tomás. També he escrit blanc sobre negre, què "Tomás s'ha oferit a mostrar les seues dades bancàries i fiscals, a qualsevol persona d’Alzira. En especial a les que militen o voten al PP". I si ho he escrit és per què, òbviament, Tomás m'ho ha dit així. Donar explicacions: Totes lesnecessaries i sempre que siga necessari.
Respecte a acudir als tribunals, puc dir-te que esta estudiant-se, mirant i analitzant les frases dites per l'Alcaldessa al Plenari, i junt a professionals del dret, veure si les expressions emprades per l'Alcaldessa son susceptibles de demanda. Només la opinió professional condicionarà aquesta. Puc assegurar-te que els possibles morts que es puguen alçar ens importen ben poc.
Benito, he de dir-te que tens raó: Habitualment qui tracta de refugiar-se sota conceptes abstractes com l'honor o l'honestedat, ho fa després de ser pillat "in fraganti" amb les mans dins les carteres alienes. Jo només al·ludia a la figura jurídica que hauria de pendre una possible demanda. No al concepte, suficientment prostituït en aquest país, en sí.
viejo - 18/04/2013
Paco, espero que me permitas que en cada momento sea yo quien elija el blanco de mis criticas, no necesito a nadie que me imponga a quien criticar o a quien rectificar.
Como ya he dicho en anteriores comentarios, en las municipales vote en blanco e intente explicar mi voto. A unos los desprecie con mi voto por su oscurantismo y corrupcion, y a los demas, por la manifiesta incompetencia que mostraron cuando tuvieron ocasion de compartir el poder municipal.
Siempre he deseado que alguien tirara de la manta, que alguien sacara a la luz los grandes pelotazos que se perpetraron en las epocas de los gobiernos del PSOE y del PSOE con vosotros y otros mas, las decenas de millones que los ciudadanos de Alzira hemos pagado, estamos pagando y seguiremos pagando producto de la incompetencia ( o tal vez de la corrupcion) . No nos basta con que unos candidatos sean honrados (es lo menos que pueden ser), necesitamos que tambien sean competentes, ¿para que quiero un honrado incompetente en el Ayuntamiento, si arruina esta ciudad?.
En principio no dudo de la honradez de los señores Murillo y Perez, aunque me permitiras que dude de su competencia cuando compartieron gobierno municipal con quienes arruinaron esta ciudad con actuaciones como el PAI de la C. Albalat, Hort de Redal, Hort de Ros, el polideportivo fantasma de la Alquerieta, Cartonajes, la aprobacion deTulell, etc.etc.
La mejor forma de servir a la sociedad alzireña, es sacando a la luz toda aquella mierda, caiga quien caiga, y para ello esta la prensa libre, la sociedad civil os lo agradecera, no se puede tapar la verdad diciendo que no se encuentran las cintas o que la alcaldesa no os quiere, eso son simples pataletas de niños malcriados, no tengais miedo a la verdad.
Me suelo dirigir a ti, porque eres de los pocos politicos de Alzira que suelen bajar a la arena del debate. Aunque no lo creas ,(y tampoco lo necesites), eres de los escasos politicos alzireños por los que me plantearia mi vuelta a las urnas municipales.
saludos.
Paco Gimeno - 18/04/2013
Viejo: No et pega gens el victimisme... jejejejej Per supost que pots elegir a qui critiques i com ho fas. Jo símplement et sugerisc que tractes als membres de la coalició de la que forme part, amb la mateixa aquiescència, o virulència, que a altres. Una sugerència només. D'altra manera, pensaré que ens critiques per gust, i així allò que critiques perd sentit o valor. I jo també reclame la llibertat per acceptar les crítiques i opinar al respecte.
Pel demés estic prou d'acord amb la resta del teu comentari, sobretot en allò que fa referència a treure llum sobre aspectes obscurs de la política municipal. El que no puc acceptar és la teua insinuació sobre que no es treu per por. Si denunciarem sense proves moltes de les coses que intuïm, ens acusaries (tú o qualsevol altre) de poc rigorosos, de fer política miserable i d'acusar sense fonament. Mira si no els comentaris que tú mateix has fet en altres notícies al respecte.
I quede clar que tampoc és això el que ens preocupa. Només tractem d'actuar amb rigor, i com ens agradaria que actuaren amb nosaltres mateixos. Podriem parlar molt dels desficacis urbanístics de l'Hort de Redal, de Tulell, del PAI de la Carretera d'Albalat, del paper dels anteriors governants i del que ha jugat l'actual. I també del paper que alguns dels qui ara governen, jugaren quan estaven a la oposició: Del que Bastidas va prometre als propietaris de Tulell, o als afectats pel PAI de la Carretera d'Albalat. No solament el equip de govern jugava les partides i té responsabilitats. I també de la responsabilitat de la Generalitat Valenciana en tots aquests assumptes, paralitzant l'aprovació del PGOU i dificultant per tant les possibles solucions, tot valia per preparar el camí a l'Ajuntament de l'actual Alcaldessa.
Molta merda com tu dius, però haurem de fer-ho amb documentació a la mà si no volem quedar, damunt, com els roïns nosaltres. Saps que això és així.
Pel demés, jo no tinc dubtes sobre la competència dels Regidors Murillo i Pérez, ni de cap altre dels qui m'han precedit. Per això dic sempre que si no hi ha llum sobre moltes de les coses que ara mateix serveixen a PP i PSOE per disparar-se al cor és, senzillament, per què cap d'ells té massa interés en obrir portes i finestres i deixar que entre llum. Nosaltres et puc assegurar que estem disposats a parlar de la nostra gestió, ara i abans, sense cap problema i amb tota la trasparència. I debatre-ho amb qui estiga disposat a fer-ho. No és una "pataleta de colegial" la nostra queixa al respecte: No van a deixar que ho fem.
De fet, pense que tots ells eren prou més capaços que jo mateix. Saps que hui en dia, dedicar-li temps a la política està tan mal valorat que ninguna persona competent i amb sentit comú decidiria dedicar-s'hi. Tots, polítics i votants, i fins i tot els qui decideixen no votar ningú, som responsables d'això, però és el què hi ha. Ja veus tú quina ironia em planteges: Em dius que jo et podria fer tornar a les urnes, quan em reconec el menys capaç dels Regidors de Compromís! jejejejejej Ara, també pot ser falsa modèstia. Qui sap?
viejo - 18/04/2013
Paco, no te hagas ilusiones, mi posible vuelta a las urnas no te garantiza mi voto, ni mucho menos, mucho tendrian que cambiar las cosas por dentro y por fuera de tu coalici´´on, se que es duro para ti, pero supongo que no te producira insomnio.
Mucho tendrias que bregar para ser mas incompetente que el resto de los concejales actuales, pero creo que si te empeñas podrias hasta incluso superarlos, tienes claros ejemplos a seguir en tu mismo partido que te señalarian el camino a seguir hasta la mas completa incompetencia, no obstante me mantengo expectante hasta el dia en el que adquieras las competencias municipales necesarias para demostrarnos tu posible incompetencia.
La honestidad y la competencia del politico son virtudes que se suponen hasta que adquieren una parcela de poder, hasta ese momento todos son competentes y honrados, es a partir de ese momento cuando salen a la luz los verdaderos valores de cada cual. Recuerdo las cartillas militares de mi epoca, cuando llegaban al tema del valor, decian, "se le supone".
saludos.

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal