Hui coneixerem al faller
Tercera i última entrega de la nostra entrevista a Salvador Andrés i Pascual. Després d'haver conversat en la primera amb el poeta i en la segona amb l'historiador i divulgador, en esta ocasió ens ocupem de la seua vessant fallera.
Salvador és una persona que des de que té ús de raó s'ha sentit atret per les falles. Ha estat sempre vinculat a elles i ha participat activament en la festa fallera: emissions falleres radiofòniques, col·laboracions literàries en pràcticament totes les comissions d'Alzira i algunes de València, l'edició de llibres com la ‘Història del la falla Camí Nou' o la seua obra més extensa en este sentit '100 anys de falles', treball que va recopilar el centenari de les falles en la nostra ciutat.
Està en possessió de nombroses insígnies d'or i plata de comissions d'Alzira, així com les recompenses atorgades per la Junta Central Fallera de València i la Junta Local Fallera d'Alzira. Va tindre la gran sort que la seua filla Ana Lluïsa va ser elegida fallera major d'Alzira en 1990 i enguany podrà veure desfilar pels carrers de la nostra ciutat a la seua neta Anna com a component de la cort d'honor de la fallera major infantil d'Alzira.
Salvador és una persona que quan parla de falles continua emocionant-se i que en l'actualitat viu la festa d'una manera assossegada i molt tranquil·la, encara que quan vénen les dates pròximes a la primavera sent per les seues venes com corre la sang d'un gran faller.
Salvador Andrés i Pascual
Entrevista al faller
Llegir i escoltar la primera part d’esta entrevista – Clic ací
Llegir i escoltar la segona part d’esta entrevista – Clic ací
.-000100 .-000102
Comentarios de nuestros usuarios a esta noticia
Salvador Andrés i Pascual es tal vez, como poeta y ensayista vinculado al mundo fallero, el máximo exponent en Alzira.. Versificador elegante y prolífico, como documentalista, ha legado a la historiografía alzireña páginas esenciales. Cuando desde la distancia se analice el tránsito de la segunda mitad del siglo XX al XXI, los versos y la prosa de Salvador, ocuparán un espacio relevante. Como artista plástico, su obra, muy personal, vinculada al surrealismo, no es muy conocida. Merecería una muestra antológica en la Casa de la Cultura o en el MUMA. Es un hombre entrañable. Cuantas veces he solicitado consultar su nutrida hemeroteca, me ha atendido con generosidad. Como ciudano es un ejemplo para las generaciones presentes y venideras. Un fuerte abrazo. Felicidades al Seis Doble por rescatar del olvido a Salvador Andrés. Bernat Montagud.
De acuerdo con don Bernardo. Es una pena que Salvador Andrés, una persona que vive, ha trabajo y estudiado la historia de Alzira no tenga el reconocimiento que merecería, algo que él mismo asume. Eso sí, gente como Ripollés (que no sabría ni colocar Alzira en el mapa) es calificado como "un gran alzireño". Claro, que eso demuestra en manos de quién está la Cultura en nuestra ciudad. Pero no veo a al señor Andrés muy dispuesto a tunearse para que le reconozcan sus méritos.
Aparte que en un país donde la gente vota a políticos iletrados, que no saben hacer la o con un canuto, con nula o escasa preparación académica, ¿qué se puede esperar? En fin, la prueba está en que cuando salen noticias de este tipo los comentarios son escasos o casi nulos.
PD: ¡Viva les festes de Sant Bernat! ¡Fita dimisión!
què bona l'entrevista
Añadir un comentario