Sábado, 16 de noviembre de 2024 Edición diaria nº 6.434 Año: 18 Noticias: 47.106 Fotografías: 110.247 Comentarios de usuarios: 126.227
EL SEIS DOBLE
sábado, 17 de diciembre de 2011
Clic en la foto para ampliar

Carles Aranda, Adelaida Pau i Diego Gómez
Ver imágenes de esta noticia
1

 Bastidas no ha treballat suficientment el pressupost del 2012

Gómez: “Amb la proposta de l’equip de govern, es farà difícil eixir de la crisi”


 

Si la política municipal la poguérem comparar amb el funcionament del cos humà, diríem que la sang que corre per les venes i artèries és el pressupost amb els seus ingressos, despeses i inversions. Una sang que es mou gràcies a la força del cor que representa l’ajuntament. Una sang que arriba a tots els músculs i que reforça l’esquelet del cos. Músculs i ossos que representen la participació i la informació democràtica. No hi ha política municipal sense aquestes dos basaments que ajuden a moure les cames i els braços que possibiliten la creació d’ocupació i el consum sostenible.

Vist aquest exemple comparatiu, podem dir que els pressupostos que l’equip de govern d’Alzira ha presentat mitjançant roda de premsa, tenen una clara manca de consens, de participació i d’informació. No tenen múscul i els seus ossos són molt fluixos. El nostre grup polític rebutja les formes i pensa que un pressupost no ha de servir per a posar-se medalles i omplir-se la boca amb termes d’austeritat i d’estalvi. En aquest moment de crisi econòmica i social, amb l’esforç no és suficient, cal més solidaritat i sobre tot més exemple. Ara més que mai cal treballar pel primer objectiu per a la ciutadania alzirenya: la creació de llocs de treball. Tot el que estalviem i retallem ha de generar ocupació.

Com s’ha dit en algun mitja de comunicació els regidors responsables de l’elaboració del pressupost 2012, amb les directrius de la senyora alcaldessa, han agafat un bisturí molt fi per a operar i retallar un 5,92% del pressupost actual. Però des de Compromís per Alzira abans de concretar i debatre sobre els números que s’han posat sobre el paper, volem puntualitzar una sèrie d’aspectes relatius a tres eixos d’aquest pressupost.

 
Partida de personal

Cal reconèixer que, després de l’Hospital, l’Ajuntament és la principal empresa de la ciutat pel seu nombre de treballadors i treballadores (un terç del pressupost és per a pagar nòmines). En el pressupost presentat, hi ha un retall important d’aquesta partida (més d’un milió d’euros), però encara es podria haver donat una imatge més responsable a l’opinió publica al respecte de la remuneració i el sou dels regidors i regidores. Compromís per Alzira ha estat l’única formació que des del principi de la legislatura ha estat demanant la reducció lineal (primer del 25% i al final del 10%) per a totes les partides relacionades amb els càrrecs públics. També la reducció de personal en el gabinet de l’alcaldia. Al final sols un 5% que esperem es revise.

 
Capítol de despeses

Esperàvem un estalvi important en l’actualització i negociació de partides importants com la del fem i la neteja, el jardins i zones verdes, o la de la zona blava. (podríem parlar de més d’un milió d’euros d’estalvi). La privatització de serveis suposen una herència del temps de les vaques grosses, que cal reconduir donada la situació de sequera en els ingressos. I també la reducció de despesa no pot quedar en una mediàtica foto amb els alcaldes de les localitats veïnes, cal explotar la possibilitat de mancomunar serveis (autobús, neteja, zones verdes,...) per estalviar pagaments elevats.

 
Capítol d’ingressos

Hui per hui els ingressos bàsics de l’ajuntament (més del 50% del pressupost) són els impostos municipals i la participació de tributs de l’Estat). On queden les ajudes i la corresponsabilitat de la Generalitat?. L’ajuntament ha de fer front a les residències dels majors, a les escoletes infantils, a inversions diverses, sense un fons de cooperació i ajuda municipal que altres comunitat autònomes si que disposen. Si la Generalitat i l’Estat (ja veurem ara amb el canvi) liquidaren els seus deutes amb el nostre ajuntament, tindríem possibilitats de crear més llocs de treball.

 

Sense dubtes, un pressupost és un “ésser viu” en moviment i en canvi permanent. Esperem que la bona notícia de manteniment de les partides en acció social i en ocupació es faça realitat i no estiguen depenent del possible dèficit creixent del nostre ajuntament. Al pressupost hi ha retalls importants en seguretat i ordre, en vivenda jove, en medi ambient, en serveis complementaris d’ajudes del departament d’educació, en cultura, en festes, en oci i en temps lliure, etc. Però des de la coalició de Compromís per Alzira anem a continuar demanant la participació i el debat per a consensuar aquest i molts altres temes, que repercuteixen directament en la millora de la nostra ciutat i de la nostra qualitat de vida. I per això demanem més participació ciutadana en la decisió respecte als diners públics.

Diego Gómez

Regidor Compromís per Alzira


 
                            

.-000084                                                                  .-000091

                          

 .-000100                                                                                          .-000102

.-000021




El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

Economía
PolíticaActualidad Política

Comentarios de nuestros usuarios a esta noticia

D.Azcutia - 17/12/2011
Para empezar podrían predicar con el ejemplo y renunciar a las partidas que les corresponden como cargos públicos, ya que todos ustedes siguen manteniendo sus antiguos empleos y su contribución al Ayuntamiento es voluntaria. Sería una bonita forma de demostrar su amor por su ciudad, al mismo tiempo, esa cantidad se podría destinar a usos sociales o a la creación de empleo .
Tal vez los demás partidos con representación municipal les siguieran en el ejemplo.
saludos.
felipa - 17/12/2011
Estoy de acuerdo al cien por cien con D,Azcutia porque todos ellos cobran de la administracion del estado y además no son mileuristas que cobran bastante más es una pena solo dedicarse a protestar y poco trabajo ,cuando el dinero que cobran ellos podria ir a caritas ,cruz roja etc .en definitiva para personas necesitadas.
dos doble - 17/12/2011
Unas 40 fotos de la alcaldesa salen en el bim, no seria mas barato colocar una gigante a la puerta del ayuntamiento,para toda la legislatura.
Igual tiene complejo de modelo, que todo podría ser,un poco de cordura en los gastos no vendría mal .
HayacK - 17/12/2011
Hasta donde yo se, ni Aranda ni diego gomez son millonarios... Y haciendo lo que proponeis, Felipa y D.Azcutia, dejaríamos la política en manos de los que pueden, de las élites. Eso ya se hacía en el franquismo; el hijo del señorito a la universidad, y el del currante a currar. Despues era el hijo del señorito, el adepto al régimen, el fascista de nuevo cuño, el que sometía al hijo del jornalero. Quizá en aquellos años vivierais mejor... Pero el tiempo pasa, y un currante puede llegar a tener una responsabilidad política y desarroyarla con eficiencia. De hecho es curioso, pero han sido quienes más tienen los que antes han sucumbido a la tentación de la corrupción. ¿Acaso no iba el señor Costa en un flamante coche que destrozó a los poco meses?
A cada cual su remuneración justa según su preparación y esfuerzo. Es injusto que los concejales de la oposición cobren 800€ (con los nuevos presupuestos, 500) y que concejales que no hacen el huevo, que salen en las fotos y de los que nadie recuerda su nombre cobren más de 2000 euros.
Benito - 17/12/2011
Dos doble, por favor, no de ideas, no sea cosa que los alzireños nos levantemos un día y veamos sustituidos a Sant Bernat i les Germanetes por Bastidas y su camarilla.
rasca i voras - 18/12/2011
Azcutia i felipa, tota la raó. Però tots els regidors i l´alcaldesa la primera, i els diners que resulten que siguen per a donar llocs de treball. Que lo de Caritas i Creu Roja esta molt be, però millor es poder guanyar-se el sou. Però clar aixi no podeu augmentar la clientela. Mireu la prensa, lo de Gonzalez Pons, lo de Camps i després parleu, ells i tots el qui han votat al PP son culpables per ser colaboradors necesaris per a que el Camps i el Pons hajen fet lo que han fet.
Eduardo - 18/12/2011
Alguien me puede explicar porque la Alcaldesa tiene coche oficial y chofer. Esperemos que no tengan la indecencia de recortar personal o servicios a la población en la partida de la policia local y que la Alcaldesa no renuncie a nada.
D.Azcutia - 19/12/2011
Para la burra, Hayack, para la burra.
Que tiene que ver el dejar de percibir un sobresueldo, con el franquismo, los señoritos y la Biblia en verso. Solo pido un acto de ejemplaridad pública, solo pido un acto voluntario de los concejales que pueden ejercer su actividad política sin perder su salario ni su puesto de trabajo. Parece que perteneces a esa clase política que actúa como casta defendiendo sus prebendas.
HayacK - 19/12/2011
Todo lo contrario D.Azcutia. Yo creo que se han de racionalizar los sueldos de los funcionarios públicos y aplicar un criterio de esfuerzo y actividad que no se aplica. Hay concejales que no hacen el huevo... no se les ve, y lo peor de todo, no se les espera. Y toda la faena se la llevan los técnicos que si que hacen una lavor bestial, por encima a veces de sus obligaciones. Además, un cencejal se le destina una sola area... Mientras que por ejemplo, Iván o Diego, deben de tocar todas las areas, por lo que se le ha de sumar el trabajo de documentación, búsqueda de información, etc. Por lo tanto, los sueldos de quienes se debieran de ajustar no son los del concejal que cobra 800 € y dejárselo en 500... O almenos no debieran de ser los primeros ajustados. Los primeros sueldos en ajustar serían los de las y los concejales que más cobran y menos trabajan. O por ejemplo, sumar los sueldos totales que un representante percive de la administración para que el total no sea tan escandaloso como los más de 5.000 €uros que percibe la alcaldesa de Alzira al mes, más dietas y gastos, más o que se le pague desde la FVMP.
maxupixu - 19/12/2011
Pues si no ha trabajado suficiente, que haga horas extras que creo que las cobran a veinte-mil duros.
D. Azcutia - 19/12/2011
Hayack
Sigues con lo mismo, a nadie le ponen una soga al cuello para que sea concejal, es un acto voluntario que a la vez debería de ser altruista, secillamente que a cada señor se le abone lo que deje de ganar ejerciendo su trabajo habitual, que todas las comisiones se realicen fuera de las horas habituales de trabajo, que nadie cobre más de lo que cobraba antes de ser concejal.
Sería una buena forma de empezar a regenerar nuestra política y a nuestros políticos, de que empezásemos a creer que su afán por mejorar la sociedad no es un simple afán de mejorar su bolsillo.
En fin, a muchos se les llenaba la boca con el 15M pero cuando han llegado los temas de la pasta, se deshinchan como un vulgar globo.
HayacK - 20/12/2011
Vaya D.Azcutia, creo que estoy de acuerdo en parte contigo. Vamos primero a la parte que compartimos. Creo que comisiones y reuniones deberían de hacerse en un horario compatible al laboral. También que los ingresos de un político deben de ser los ajustados al de un trabajador normal. No se entiende, por ejemplo, que la señora Bastidas cobre el pastizal que cobra cuando la palabra mileurista ha quedado ya en desuso porque casi ningún trabajador cobra más de mil €uros. Discutible es el tema del altruismo... Y aquí habría que matizar. Uno no debería de meterse en política para forrarse (como alguno si que ha reconocido) sino por el afan de mejorar la sociedad. Por eso te decía que a cada cual su mérito y capacidad. Pero cuidado como aplicamos, porque si no, la política volverá a ser cosa de señoritos y de quien pueda permitirse meterse en política.
baphomet - 20/12/2011
D. Azcutia, bona vesprada de nou. Dius que "a nadie le ponen la soga al cuello para ser concejal", i tens tota la raó, a ningú l'obliguen a ser-ho. Però després afegixes, "es un acto voluntario que a la vez deberia ser altruista". La premisa "A" no implica, necessariament, arribar a la conclussió "B". A ningú l'obliguen a estudiar a partir dels setze anys, és un acte voluntari, però pocs ho fan per satisfer una necessitat intel.lectual única i exclussivament.
Cert que tampoc té res a veure, i la política hauria de tindre molt de vocacional, i ben poc de promoció particular o de satisfacció d'egolatries personals. Fins ahí podriem estar d'acord. Però una vegada el poble vota i elegeix als seus representants, aquests assumeixen una responsabilitat davant els seus representats, i aquests darrers han d'exigir als seus representants que complisquen amb les seues funcions i amb allò per al que han estat elegits.
I per governar un poble, o un país sencer, o per exercir d'oposició, tothom haurà de gaudir d'allò que necessite per poder complir amb els compromisos adquirits. No creus?
A partir d'ahí, no sembla desgavellat acceptar que uns i altres disposen dels recursos, fins i tot econòmics, que necessiten per complir amb les obligacions inherents als càrrecs que ocupen. Una cosa és això, i una altra ben diferent és jugar amb els recursos de l'erari públic autoadjudicant-se salaris i prebendes vergonyosos que ratllen amb l'obscenitat. La proposta inicial de Compromís, tal i com assenyala la notícia, de rebaixar-se el sou un 25% per a tots els regidors em sembla més que assenyada, junt a les reduccions d'assesors i enxufats, que també els hi hà, sobretot a l'area d'alcaldia. Pot ser fins i tot puga ser curta davant alguns sous de dedicació parcial o exclussiva difícilment justificada, però la nula disposició a negociar per part de l'equip de govern (ni siquiera quant els regidors de Compromís oferiren una rebaixa menor, del 10%) ha evidenciat quí està fent política per viure d'ella i quí manté els valors de la decència i el servei al poble.
Pot ser alguns opinen com tú, que el govern de la cosa pública hauria de ser totalment desinteressat, però eixes posicions maximalistes solament duuen al que Hayack proposa, que la política siga una activitat exclussiva per a rendistes o milionaris ociosos.... i no pense que siga tampoc adeqüat, ni que ens interesse a la majoría dels ciutadans.
D.Azcutia - 21/12/2011
Hayack y Baphomet

¿En que no estáis de acuerdo?
En que ser concejal no debe de estar vinculado a un sobresueldo.
En que nadie cobre más que antes de ser concejal.
En que las comisiones se desarrollen fuera del horario laboral.
En que la dedicación a la cosa pública debe ser altruista.
Si estáis de acuerdo con todo lo que os he enunciado desde el principio, a qué viene tanta matización superflua, si lo que digo para unos, vale para todos.

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal