Miércoles, 2 de abril de 2025 Edición diaria nº 6.571 Año: 19 Noticias: 47.844 Fotografías: 111.156 Comentarios de usuarios: 126.566
EL SEIS DOBLE
miércoles, 19 de marzo de 2025
Clic en la foto para ampliar

Foto: Generalitat Valenciana
Ver imágenes de esta noticia
1

 Educació dotarà als centres educatius de recursos extraordinaris per a la millora acadèmica

Estan destinats a centres del segon cicle d’Educació Infantil, Educació Primària i ESO



._000809
La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació dotarà els centres educatius de la Comunitat Valenciana de recursos extraordinaris per a la millora acadèmica (REMA). Es beneficiaran d’esta dotació els centres que impartisquen ensenyances de segon cicle d’Educació Infantil, Educació Primària i ESO.
La directora general d’Innovació i Inclusió Educativa, Xaro Escrig, ha presentat en Mesa Sectorial la proposta perquè els sindicats puguen fer les seues aportacions.
REMA és el procediment objectiu pel qual es dotarà els centres educatius seleccionats de recursos per a afavorir la implantació de diferents actuacions i intervencions dirigides a la millora acadèmica de tot l’alumnat, així com a la consecució de l’equitat en l’educació i de la millora dels resultats generals del procés d’ensenyança-aprenentatge.
D’esta manera, s’han establit uns criteris objectius per a l’assignació dels recursos extraordinaris als centres educatius. Estos criteris són: nombre d’alumnat matriculat en el centre (25 %), percentatge de vulnerabilitat (50 %), percentatge d’alumnat en el nivell competencial baix de l’avaluació de diagnòstic (15 %) i percentatge d’alumnat en el nivell competencial alt de l’avaluació de diagnòstic (10%), els dos corregits per l’índex socioeconòmic i cultural del centre educatiu.
A través de REMA, la Conselleria d’Educació assignarà als centres de titularitat de la Generalitat una dotació extraordinària de 1.000 docents addicionals (510 docents de segon cicle d’Infantil i Primària i 490 docents de Secundària) per als cursos 2025-2026 i 2026-2027. Esta dotació tindrà un cost de vora 47 milions d’euros.
En el cas dels centres privats concertats l’assignació a través de REMA serà l’equivalent a 124 docents: 75 docents de segon cicle d’Infantil i Primària i 49 docents de Secundària, dotació que tindrà un cost de prop de 6,7 milions d’euros.
Esta dotació extraordinària REMA permetrà enfortir les diferents actuacions de millora que realitzen els centres educatius encaminades cap a l’èxit escolar i la millora acadèmica de tot l’alumnat.
Per la seua part, els centres educatius continuaran realitzant el Pla d’actuació per a la millora (PAM) segons el que s’establix en la normativa vigent, encara que la dotació addicional de recursos extraordinaris solament s’assignarà a través de REMA.
Generalitat Valenciana


 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

Educación y Formación

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal