EL SEIS DOBLE
sábado, 3 de octubre de 2026
Clic en la foto para ampliar
Ver imágenes de esta noticia
1

La pedra causa quatre milions de pèrdues en 500 hectàrees de cultiu de la Ribera Alta
AVA-ASAJA valora positivament les pluges en general, però alerta dels danys greus en el caqui i, en menor mesura, en cítrics i alvocats d’Antella, Gavarda, Alcàntera de Xúquer, Càrcer, Cotes, Sumacàrcer i Alberic
.gif)
.-000331
.png)
._000807
Les pluges estan tenint efectes positius per a l’agricultura i la ramaderia, segons una primera valoració d’AVA-ASAJA feta pública a València el 2 d’octubre de 2026. L’excepció són els danys provocats per la pedra en diversos punts de la Ribera Alta, sobretot en el cultiu del caqui, i els arrossegaments de terra i desperfectes en infraestructures agràries en zones concretes del camp de València i Castelló.
L’organització agrària estima que la granissada ha afectat unes 500 hectàrees de cultiu i ha causat quatre milions de pèrdues econòmiques. Els termes municipals més castigats han sigut Antella, Gavarda, Alcàntera de Xúquer, Càrcer, Cotes, Sumacàrcer i Alberic. També s’han registrat danys per pedra a Xàtiva, a la Costera.
El caqui és el cultiu que presenta més danys visibles. En els casos més greus, l’afectació arribarà al 80% i fins i tot al 100% de la collita, quan falten pocs dies perquè comence el gruix de la recol·lecció. És el tercer temporal greu que pateix el caqui de la Ribera durant els últims tres mesos, després de l’esclafit tèrmic d’agost i la tempesta amb pedra de setembre.
AVA-ASAJA també ha detectat danys considerables en mandarines, taronges i alvocats, tot i que encara és prompte per a comprovar les cicatrius que la pedra pot haver deixat en la pell dels cítrics.
Pel que fa a l’arròs, encara queda més del 15% dels arrossars per segar. Les precipitacions mantenen elevat el nivell de l’aigua en les zones fondes i, si continuen durant els pròxims dies, podrien posar en perill la sega pendent. Les pluges també frenen la crema de la palla de l’arròs i, en alguns casos, podrien impedir-la, amb conseqüències negatives per a la lluita contra plagues i malalties i amb el risc que apareguen aigües negres.
Davant d’esta nova adversitat climàtica, AVA-ASAJA reclama a les administracions ajudes directes i mesures fiscals per als productors afectats. Així mateix, demana a Agroseguro que agilitze els peritatges perquè es puguen collir les fruites no danyades i cobrar ràpidament les indemnitzacions corresponents.
E6D
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.