EL SEIS DOBLE
martes, 28 de julio de 2026
Ens ha tocat la grossa a més de la copa Opinió: Xavier Cantera
“Però sobretot a les persones amb discapacitat i en situació de dependència”
Una opinió més | Xavier Cantera
A qui? A tota la ciutadania espanyola, però sobretot a les persones amb discapacitat i en situació de dependència. Aquest és un estiu per a recordar sempre i electoralment sobretot per dos motius: Perquè les millores jurídiques i de finançament de les lleis han sigut aprovades amb els vots afirmatius de tot el parlament espanyol, menys els de VOX i perquè unes lleis que van començar per a reconéixer drets subjectius han sigut completades i millorades amb més precisió per a practicar les cures i amb un millor finançament per a les famílies, les persones, els municipis i les autonomies.
En la sessió parlamentària, en diverses ocasions es va fer memòria i agraïment a totes les entitats, socials i del tercer sector que havíem treballat des del dia de la publicació de la llei de Zapatero en 2006, perquè la descobrirem com a imperfecta, poc connectada amb la realitat familiar, burocràtica i poc finançada. Alzira i la Ribera també va participar en aquest moviment reivindicatiu des del primer moment amb la participació activa de l'Associació Adispac fundadora de la Plataforma per la defensa de la llei a Alzira i a la Ribera, sense oblidar la creació de la Coordinadora de les plataformes per la llei de la dependència de la Comunitat Valenciana de la qual ha sigut i és en l'actualitat “coordinadora” la nostra veïna i activista social Eva Guzmán , que al costat d'un grup no major de 20 persones han sigut el motor per a mantindre viva la lluita per la millora i per ajudar a la gent a demanar la llei de la “Promoció de l'Autonomia personal i d'atenció a les persones en situació de dependència”.
Per a arredonir la festa, la selecció espanyola ha guanyat la copa del món de Futbol, esdeveniment que hi haurà segut el goig de totes aquelles persones que des dels seus llits o cadires de rodes hauran viscut la seua alegria compartida amb la família i amb el rumor del veïnat que els arribaria a les seues habitacions domèstiques o en institucions residencials i hospitalàries. I no diguem res de les persones amb discapacitat que des de l'estrena de la pel·lícula “Campions” 2018 i de diversos films com:”Recordant als Titanes (2000)”Rocky (1976)”Space Jam (1996)”The Sandlot (1993)”Karate Kid (1984)”Hoosiers (1986)”Rudy (1993)”Mighty Ducks (1992) que han ajudat a integrar i a normalitzar la seua inclusió en la vida social de la comunitat. Davant tanta crispació i polarització irracional, uns dies com els que hem viscut aquesta setmana passada ens han retornat la il·lusió per la bona política social i cultural, que amb tanta diversitat, hem sigut capaces de vibrar a l'uníson sense renunciar a les diferències però respectant els drets de cada persona.
.-000295VID
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
Comentarios de nuestros usuarios a esta noticia
alziro - 31/07/2026
Cantera, ¿ya te has pensado a cuántos de los de Ceuta te vas a llevar a tu casa?
Cantera, ¿ya te has pensado a cuántos de los de Ceuta te vas a llevar a tu casa?
uno mas. - 01/08/2026
"Mucho panfleteo, cero sustancia. Mezclar churras con merinas para llamar la atención no es tener un argumento, es dar la nota."
"Mucho panfleteo, cero sustancia. Mezclar churras con merinas para llamar la atención no es tener un argumento, es dar la nota."
Añadir un comentario











_%20Abril_23.gif)
%20380%20X%20135%20BAJO%20GALERIA.gif)

.gif)

Etiquetas de esta noticia