Domingo, 16 de agosto de 2026 Edición diaria nº 7.072 Año: 20 Noticias: 50.194 Fotografías: 113.776 Comentarios de usuarios: 127.268
EL SEIS DOBLE
domingo, 26 de julio de 2026
Clic en la foto para ampliar
Ver imágenes de esta noticia
1

 La Generalitat garantix per tercer curs consecutiu la gratuïtat de l’educació de 0 a 3 anys amb una inversió de 163 milions d’euros

Les ajudes es poden sol·licitar fins al 30 de juliol



._000472 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats destinarà 163 milions d’euros a finançar l’escolarització de l’alumnat de 0 a 3 anys, durant el curs 2026-2027 en la Comunitat Valenciana. Amb esta inversió, la Generalitat consolida per tercer curs consecutiu la gratuïtat de l’educació infantil de primer cicle, una mesura orientada a afavorir la conciliació familiar, fomentar la igualtat d’oportunitats i facilitar l’accés primerenc a l’educació.
Les ajudes, la convocatòria de les quals s’ha publicat este dimecres en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), estan dirigides a l’escolarització en centres privats autoritzats d’Educació Infantil i en escoles infantils municipals de primer cicle. La dotació econòmica ascendix a 162.981.090 euros, dels quals 64,6 milions corresponen a l’exercici 2026 i 98,3 milions corresponen al pressupost de 2027.
En concret, l’import mensual de l’ajuda en centres privats per al curs 2026-2027 aconseguirà fins als 460 euros per a l’alumnat de 0-1 anys; 350 euros per a l’alumnat d’1-2 anys; i 300 euros per a l’alumnat de 2-3 anys.
En el cas de les escoles infantils municipals, el finançament s’establirà mitjançant mòduls per aula, amb imports que oscil·laran entre els 3.680 i els 6.000 euros mensuals, en funció de l’edat de l’alumnat i la configuració de les unitats educatives.
El director general de Centres Docents, Jorge Cabo, ha assenyalat que esta convocatòria “consolida el compromís de la Generalitat amb la conciliació i la igualtat d’oportunitats des de la primera infància” i ha subratllat que, un curs més, s’ha simplificat la tramitació perquè cap família es quede fora de la gratuïtat per motius burocràtics.
En este sentit, Cabo ha afegit que el reforç de la digitalització i l’avançament del període de matriculació “permetran als centres i a les famílies resoldre les sol·licituds amb més agilitat i menys incidències que en cursos anteriors”.

 

Menys burocràcia i més digitalització
La convocatòria d’este curs incorpora diverses novetats destinades a agilitzar la gestió administrativa i facilitar els tràmits tant a les famílies com als centres educatius. Entre estes destaca el reforç del procediment digital, amb una major traçabilitat dels tràmits electrònics i dels manuals de gestió, així com la simplificació de determinades obligacions administratives.
A més, la Conselleria va avançar el període de matriculació de l’alumnat amb l’objectiu d’evitar matrícules duplicades i garantir una tramitació més àgil de les sol·licituds. D’esta manera, es pretén reduir incidències i accelerar la concessió de les ajudes a les famílies beneficiàries.
Una vegada formalitzada la matrícula, els centres facilitaran a les famílies el codi necessari per a presentar la sol·licitud telemàtica. En les escoles infantils municipals no serà necessari fer este tràmit, ja que la gestió s’efectuarà directament.
Així mateix, les persones que no disposen de mitjans electrònics podran autoritzar el centre educatiu perquè presente la sol·licitud en la seua representació.

 

Sol·licituds i situacions excepcionals
El termini ordinari de presentació de sol·licituds finalitzarà el 30 de juliol. Cada alumne o alumna podrà tindre una única sol·licitud vàlida.
La convocatòria manté també la possibilitat de sol·licitar l’ajuda fora de termini en situacions excepcionals, com casos de desnonament familiar, exclusió social greu, violència de gènere, incorporació laboral dels representants legals, canvis de residència o circumstàncies d’emergència que requerisquen atenció socioeducativa immediata. 
Fora del termini ordinari, es podrà sol·licitar l’ajuda a partir del 4 d’agost, a través d’un procediment telemàtic.
Entre les novetats figura igualment l’avançament al 31 de juliol de 2027 del termini per a comunicar determinades incidències vinculades a la justificació de l’alumnat, una mesura que busca agilitzar els pagaments pendents del curs finalitzat i millorar la gestió administrativa.
A més, es consoliden les mesures adoptades en la convocatòria anterior relatives als trasllats de centre, a fi que continuen gestionant-se les altes i baixes de l’alumnat, reduint tràmits burocràtics que puguen dificultar el procediment.

 

Conciliació familiar
La gratuïtat de l’educació de 0 a 3 anys s’ha consolidat com una de les principals polítiques educatives de suport a les famílies en la Comunitat Valenciana.

 

La implantació d’esta mesura en el curs 24-25 va permetre duplicar el nombre de beneficiaris fins a arribar als 42.706 alumnes, davant dels prop de 21.000 registrats el curs anterior, en el qual no hi havia la gratuïtat total. En el curs 2025-2026 la xifra es va elevar a més de 45.000 sol·licituds.
Amb una inversió pròxima als 163 milions d’euros per al pròxim curs, el Consell pretén fomentar la conciliació de la vida familiar i laboral, afavorir la inclusió social i garantir que tota la població infantil accedisca a l’educació en igualtat de condicions.
Generalitat Valenciana

 

 

 

 

 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

Educación y Formación

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal