Miércoles, 21 de enero de 2026 Edición diaria nº 6.865 Año: 19 Noticias: 49.282 Fotografías: 112.764 Comentarios de usuarios: 127.006
EL SEIS DOBLE
domingo, 23 de noviembre de 2025
Clic en la foto para ampliar

Foto: LA UNIÓ
Ver imágenes de esta noticia
1

 La Unió Llauradora i Ramadera impulsa l'energia agrovoltaica a Espanya amb un model que combina la producció agrícola i l'energia solar

Van realitzar una visita al projecte Picassent Solar que té cultius agrícoles en modalitat agrovoltaica, amb una combinació al 100% de proveïment d'energia i agricultura de precisió



._000743
La Unió Llauradora i Ramadera impulsa l'energia agrovoltaica i ha participat al costat d'altres entitats sòcies en la creació de la Asociación Agrovoltaica Española (AEE) que es va presentar oficialment la setmana passada en un Fòrum dins del marc de EGEC (Energy Global Expo & Congress) que es va celebrar en Fira València.
L’agrovoltaica és un model sostenible que combina producció agrícola i energia solar. Durant l'acte es van presentar projectes reals i línies d'innovació que mostren el potencial de l’agrovoltaica per al desenvolupament rural i la transició energètica.
LA UNIÓ és l'única organització professional agrària de tot l'Estat que participa com a fundadora en els inicis d'aquesta nova associació. Aprofitant la visita a eixe Fòrum Agrovoltaic va organitzar una visita a les instal·lacions del projecte Picassent Solar on existeixen cultius subtropicals i intensius al costat d'energia solar. Situada en la Partida Canyada de la Cisca, la instal·lació se situa sobre uns terrenys abandonats, on antigament es trobaven les basses de purins i zones d'apilament d'una explotació porcina, i ara s'han convertit en cultius agrícoles en modalitat agrovoltaica, combinant al 100% el proveïment d'energia amb l'agricultura de precisió.
La AAE naix amb l'objectiu de promoure la implantació de sistemes agrovoltaics sostenibles a Espanya afavorint la col·laboració entre el sector agrícola, les empreses energètiques, la investigació i les administracions públiques, i amb la intenció d'impulsar un model de producció dual que contribuïsca tant a la seguretat alimentària com a la transició energètica. En la seua constitució participen com a impulsors i membres fundadors organitzacions i clústers representatius del sector: La Unió Llauradora i Ramadera, CEOE Àvila, Valfortec, CYLSOLAR, CECV, Tornasol, Enercoop, Inderen i ITG.
La AEE tracta de defensar marcs reguladors que permeten el desenvolupament de projectes agrovoltaics sense comprometre l'activitat agrària, promoure bones pràctiques agronòmiques i mediambientals, facilitar la col·laboració públic-privada i accelerar la investigació i la innovació aplicada. La AAE es proposa a més treballar en la definició d'estàndards de qualitat, en la generació de coneixement pràctic i en la difusió d'experiències que demostren el valor compartit dels projectes en el territori.
El Fòrum celebrat a València va posar sobre la taula tant el present com el futur de l’agrovoltaica a Espanya, amb especial enfocament en la seua implicació social i mediambiental. Es van presentar i van debatre projectes reals que ja estan en desenvolupament o en fase avançada d'implantació, entre els quals es van citar Huerto Carrasco, Picassent Solar i Bormasolar, i es van analitzar iniciatives d'innovació com PV4PLANTS, pasturatge fotovoltaic, Go SolarWine i Ecoolop. Aquestes experiències van servir per a il·lustrar solucions tècniques i models de convivència entre producció agrícola i generació elèctrica que busquen beneficis agronòmics, ambientals i socioeconòmics per a les comunitats locals.
La posada en marxa de la AAE arriba en un moment en el qual l’agrovoltaica genera interés creixent pel seu potencial per a diversificar les rendes agrícoles, reduir riscos climàtics sobre cultius mitjançant ombrejos controlats, i simultaniejar funcions productives en un mateix espai. Els assistents van coincidir en la necessitat d'avançar amb projectes pilot demostratius, criteris clars de disseny i seguiment, i mecanismes de participació que garantisquen el protagonisme dels agricultors i les comunitats rurals en les decisions.
L'Associació Agrovoltaica Espanyola, de la qual LA UNIÓ és organització fundadora, fa una crida a productors, cooperatives, promotors, centres de I+D i administracions per a sumar-se a la iniciativa com a socis, amb la finalitat de consolidar una xarxa col·laborativa que promoga projectes validats tècnica i socialment, impulse la innovació i contribuïsca a construir un model rural més sostenible i resilient.
LA UNIÓ


 

 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

Agricultura

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal