Miércoles, 21 de enero de 2026 Edición diaria nº 6.865 Año: 19 Noticias: 49.282 Fotografías: 112.764 Comentarios de usuarios: 127.006
EL SEIS DOBLE
martes, 16 de septiembre de 2025
Clic en la foto para ampliar

Foto: Generalitat Valenciana
Ver imágenes de esta noticia
1

 Mazón anuncia que la Generalitat es personarà en els tribunals per a defendre el transvasament Xúquer-Vinalopó contra la demanda de Xúquer Viu

Denuncia que les noves regles d’explotació del Tajo-Segura “suposarien una pèrdua patrimonial de 5.692 milions d’euros” i avança un front comú amb les autonomies afectades, regants i ajuntaments per a la defensa del transvasament



._000743
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha ratificat l’aposta del Consell per “continuar defenent l’aigua que necessita i mereix la nostra terra” i ha anunciat que l’executiu autonòmic es personarà en la demanda posada per Xúquer Viu contra l’addenda al conveni que regix el transvasament Xúquer-Vinalopó “perquè esta transferència es mantinga”. 
Així ho ha avançat en l’obertura del VII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx, a on ha defés que el transvasament Xúquer-Vinalopó “és fruit del consens entre els regants i un exemple de solidaritat en el qual tots els agents implicats estan complint amb els compromisos adquirits”.
El cap del Consell ha remarcat que esta infraestructura respon “a la raó i a criteris tècnics i científics”, davant de “la política i el dogmatisme” que està aplicant el Govern en matèria hídrica.
En este sentit, Carlos Mazón ha retret que l’executiu central “no haja aportat ni una sola raó tècnica per a canviar les normes d’explotació” del transvasament Tajo-Segura.
El president ha advertit que es pretén canviar les normes d’explotació “per a posar fi al transvasament a la província d’Alacant” i ha subratllat que estes regles “no guarden relació amb els cabals ecològics del Tajo, que estan garantits i no corren perill”.
A més, ha incidit en el fet que “el transvasament Tajo-Segura no és la causa dels problemes del Tajo, ni pel que fa a la qualitat ni a la quantitat d’aigua”, al mateix temps que ha apuntat que “no s’ha registrat cap incompliment dels cabals ecològics per falta d’aigua en la capçalera, mentres que sí que s’estan efectuant desembassaments excessius que malgasten recursos hídrics de gran valor”.
Així mateix, el president ha enlletgit al Govern d’Espanya la seua falta de voluntat de diàleg en esta matèria i l’ha instat a fer “una gestió correcta dels embassaments i la modernització de regadius, incloent la construcció de basses que optimitzen l’ús de les aigües derivades a reg”. Mazón ha qualificat estes actuacions com a “imprescindibles” per a millorar el règim fluvial i la qualitat de les aigües i disminuir els desembassaments en capçalera sense minvament de garanties en la conca cedent.

 

Front comú per a la defensa del transvasament Tajo-Segura
El cap del Consell ha assegurat que acabar amb este transvasament “tindria un impacte especialment negatiu sobre Alacant, Múrcia i Almeria” i ha avançat que la Generalitat impulsarà un front comú amb accions concretes entre totes les comunitats autònomes afectades, els regants i els ajuntaments. 
Segons ha destacat, la implantació plena del règim de cabals ecològics i les modificacions en les regles d’explotació del transvasament que pretén aplicar el Govern “reduirien significativament els volums d’aigua disponibles per al regadiu, la qual cosa suposaria una pèrdua patrimonial total de 5.692 milions d’euros, que afectaria més de 27.000 hectàrees de regadiu”, a més d’ocasionar la destrucció de més de 15.000 ocupacions.
En concret, en la província d’Alacant, “els efectes econòmics sobre les explotacions agrícoles ascendirien fins a una reducció de la producció estimada de quasi 61 milions d’euros i una pèrdua d’ocupació calculada en un poc més d’uns 1.700 llocs de treball”, ha assenyalat el president. 

 

Aposta per la modernització de regadius
Durant la seua intervenció, el president ha advocat “pel diàleg entre territoris perquè els desafiaments de l’aigua no entenen de fronteres” i ha reivindicat l’aposta del nostre territori per l’ús eficient de l’aigua mitjançant la modernització de regadius i el desenrotllament de les infraestructures necessària per a reutilitzar l’aigua depurada per a ús agrícola.
Així, ha al·ludit al bon ritme del tram II i II del posttransvasament Xúquer-Vinalopó i al projecte ja redactat de desdoblament de la conducció principal d’este transvasament, a més dels 38,8 milions d’euros en ajudes i inversions per a la modernització de regadius que la Generalitat destina en 2025 “perquè sabem aprofitar cada gota de què disposem”. 
“De fet -ha prosseguit- els prop de 19 milions d’euros d’inversió directa ens permetran continuar sent la primera regió europea en volum d’aigua reutilitzada”. 
El cap de l’executiu ha remarcat el compromís del Consell per defendre l’aigua que li correspon a la Comunitat Valenciana “per justícia” i ha agraït a totes les persones que treballen per un futur “en el qual l’aigua continue sent sinònim de vida, prosperitat, protecció ambiental i esperança”.
Generalitat Valenciana

 

 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

PolíticaActualidad Política

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal