Jueves, 22 de enero de 2026 Edición diaria nº 6.866 Año: 19 Noticias: 49.285 Fotografías: 112.767 Comentarios de usuarios: 127.007
EL SEIS DOBLE
viernes, 11 de julio de 2025
Clic en la foto para ampliar

Foto: Fundació La Vicunya
Ver imágenes de esta noticia
1 2

 Alzira i la ONGD Fundació La Vicunya, una aliança enfront de l'augment la crisi sanitària i alimentària a Àfrica

Cooperació al Desenrotllament de l'Ajuntament d'Alzira que subvenciona el Programa de Formació i Assistència Sanitària Otorrinolaringològica a Camerún



._000951
La diferència entre l'accés a la sanitat del món occidental i Àfrica és aclaparadora. El 90% de les  cardiopaties en pacients africans tindrien una taxa de curació pròxima al 100% si foren tractats a  Espanya. No obstant això, allí suposen un problema sense solució. Escassetat de metges i  limitacions econòmiques, grans problemes sanitaris  
La Fundació La Vicunya ONGD és una entitat d'àmbit estatal i amb finalitats d'interés general,  amb delegació a Alzira des de 2019 en C/ Covadonga 73, i inscrita en el Registre Municipal  d'Associacions de l'Ajuntament d'Alzira. El seu representant en la comunitat valenciana és el  Dr. Tomás Pérez Garrigues  
Des de 2007 té la missió de contribuir per al desenrotllament del dret humà a la salut i  alimentació, a la igualtat, diversitat, capacitats de les persones, i a la cohesió social per a  erradicar la pobresa, protegint el planeta.  
La Fundació La Vicunya ONGD va iniciar en 2011 el Programa de Formació i Assistència  Sanitària d'Otorrinolaringologia PFASORL, en favor de la població refugiada sahrauí en els  campaments localitzats en Tinduf (Algèria), i s'integra en el Pla Estratègic de Salut 2022-2026  del Ministeri de Salut Pública de la República Àrab Sahrauí Democràtica.  
El Poble Sahrauí viu una situació injusta d'ocupació del seu territori, i com a conseqüència, una  part de la seua població malviu refugiada en campaments des de 1976. Són més de 170.000  persones les que depenen en la seua supervivència de l'ajuda externa que proporcionen l'ONU a  través de diverses agències, organismes públics de cooperació, i moltes ONGD.  Des de 2020 s'ha aguditzat la falta de medicaments i aliments, i amb això l'augment del  sofriment de la població, amb major incidència en dones, infància, i persones dependents.  
En 2022 la Fundació La Vicunya va iniciar el Programa de Formació i Assistència Sanitària  d'Otorrinolaringologia en la República de Camerun, en cooperació amb l'Hospital de Districte  de Foumban i l'Associació Insoláfrica, i localitzant els seus primers destins en els municipis de  Foumban (94.000 habs) i Kribi (70.000 habs).  
Camerun (23,7 mill/ habs) compta amb un complex sistema sanitari en la pràctica més privat  que públic, i que sembla inadequat per a la seua població, en condicions de pobresa  multidimensional. El sistema públic sanitari de Camerun no oferix l'atenció de ORL a la  població, un greu problema d'assistència sanitària bàsica que aconseguix a la majoria de la  població per la condició de vulnerabilitat socioeconòmica que també patixen.  
Atendre el dret humà a la salut de persones vulnerables, amb la donació d'equips de  diagnostique i medicaments, assistint a la població i formant al personal sanitari local en l'especialitat de ORL, metges de família, infermeria clínica i de quiròfan, audiològica i  adaptació de pròtesi. El suport sanitari es complementa per a crear consultes de ORL i  quiròfans, tot en benefici de la població i dels professionals sanitaris locals. Habiliten i doten de  material sanitari i equips consultes de ORL, i establixen protocols d'actuació amb el Ministeri de  Salut Pública, i la Direcció d'Hospital, per a afavorir també les necessitats de farmàcia, analítica,  evacuació de pacients, i assignació de personal sanitari local a la consulta, intervencions, i  formació.  
Des d'Alzira i altres ciutats valencianes, es desplacen a Camerun i Algèria equips de voluntariat  cooperants sanitaris especialitzats en cooperació internacional: metge, anestesista, infermeria,  audiometria protètica, electromedicina, i altres grups d'interés.  
El programa quanta amb el suport institucional de l'Ajuntament d'Alzira, a través de la  convocatòria de subvencions destinades a projectes de cooperació al desenrotllament. També  col·labora activament l'Hospital Lluís Alcanyís-*Xátiva.  
Fins a la data la Fundació La Vicunya ha desenrotllat el Programa de Formació i Assistència  Sanitària Otorrinolaringològica ORL desplaçant 21 Comissions Mèdiques-Quirúrgiques, en les  quals han participat 95 sanitaris cooperants, per a atendre 26.000 persones en consulta, realitzar  1.200 intervencions quirúrgiques, donar 22.300 kg de material i més de 100 equips sanitaris,  destinant al *PFASORL més de 500.000€ des de 2011.  
Una inversió solidària de 19€ per persona beneficiària, en favor del dret humà a la salut.  
Per la seua naturalesa d'entitat d'utilitat pública la FLV està acollida Règim fiscal de les entitats  sense fins lucratius i dels incentius fiscals al mecenatge. 
Fundació La Vicunya

 

 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

SocialHumanismo

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal