Domingo, 15 de junio de 2025 Edición diaria nº 6.645 Año: 19 Noticias: 48.224 Fotografías: 111.592 Comentarios de usuarios: 126.676
EL SEIS DOBLE
lunes, 2 de junio de 2025
Clic en la foto para ampliar

Foto: Ajuntament d’Alzira
Ver imágenes de esta noticia
1

 Alzira inicia una nova campanya de control biològic contra plagues en els cítrics i l’arbrat urbà

Esta acció s’emmarca dins de la línia estratègica que impulsa la regidoria de Serveis per a la Ciutat


._000900
Esta setmana han començat a Alzira els treballs de col·locació de caixetes amb insectes depredadors com a mètode de control biològic per a combatre diverses plagues que afecten l’arbrat urbà.
Concretament, s’han introduït exemplars de Cryptolaemus, un depredador natural del conegut cotonet que afecta greument els cítrics, així com l’Adalia bipunctata, un insecte eficient en el control del pulgó que prolifera especialment en espècies com les tipuanes tipu i els ficus, molt presents en els carrers i parcs d’Alzira.
Els treballs s’han iniciat baix la supervisió de la regidoria d’Agricultura, Serveis per a la Ciutat, Seguretat i Plagues i els responsables i operaris de l’empresa concessionària Actua, encarregada de dur a terme esta actuació.
Segons ha explicat el regidor Enrique Montalvá, “el control biològic és una de les ferramentes més sostenibles i respectuoses amb el medi ambient per a fer front a les plagues, i més encara en una ciutat com Alzira, on comptem amb una gran quantitat d’arbrat en l’entorn urbà. A més, reduïm l’ús de productes químics i contribuïm a mantindre un equilibri ecològic més saludable”.
Esta acció s’emmarca dins de la línia estratègica que impulsa la regidoria de Serveis per a la Ciutat de l’Ajuntament per a la gestió integrada de plagues i per a la millora del verd urbà, un aspecte clau per a la qualitat de vida dels veïns i veïnes i per a la conservació del nostre entorn natural.
Des de la regidoria s’anuncia que el seguiment serà constant i que es reforçarà la introducció d’exemplars depenent de l’evolució de les plagues al llarg de la temporada. Així mateix, es preveu ampliar este tipo d’actuacions en pròximes fases del pla de control.
 
Ajuntament d’Alzira


 

 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

SocialServicios Públicos

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal