Miércoles, 24 de abril de 2024 Edición diaria nº 6.228 Año: 18 Noticias: 45.879 Fotografías: 108.866 Comentarios de usuarios: 125.586
EL SEIS DOBLE
domingo, 12 de septiembre de 2010
Clic en la foto para ampliar
Ver imágenes de esta noticia
1

 Se ha aprobado la reforma laboral
Artículo de opinión de “Sierra”

Las empresas podrán despedir indemnizando con 20 días por año por pérdidas


 

Se ha aprobado definitivamente la reforma laboral en el Congreso de los Diputados. Desde el decreto ley con el que se inició el proceso de esta reforma hasta ahora, se han producido algunas modificaciones, aunque se ha mantenido el espíritu. Los puntos más importantes son:

Las empresas podrán despedir indemnizando con 20 días por año (causas objetivas) por pérdidas “actuales o previstas” o por una “disminución persistente del nivel de ingresos”. Estos términos son un poco ambiguos, así que será el juez, en última instancia, el que acabará decidiendo.

El desempleado no podrá rechazar un curso de formación, so pena de perder el subsidio de desempleo.

El absentismo laboral estará más regulado y las empresas podrán despedir por esta causa.

Recordemos que esta reforma tiene como primera respuesta la próxima huelga general, la primera que hay en ocho años. Los sindicatos creen que la huelga echará atrás al Gobierno en esta reforma, aunque existe cierto consenso parlamentario.  

 

 
Leer más
Bot%C3%B3n%203
 

 
 
 .-000018

 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

ArticulistasSierra - El Blog de Sierra
Economía El Blog de Sierra

Comentarios de nuestros usuarios a esta noticia

d´Alzira i plores - 12/09/2010
En estos moments on pareix que la solució de la crisi esta a crear inseguretat en l'ocupació i abaixar el sou als treballadors.Cal recordar que el principi del capitalisme i del consumisme esta basat en tot el contrari,encara que no seu creguen els empresaris curts de mires que ens estan portant a un senseretorn per uns guanys fàcils i sense futur.
Henry Forden 1914 escandalitza als seus col•legues capitalistes quan augmenta a més del doble els sous diaris de la majoria dels seus treballadors. Sabia el que estava fent. El poder adquisitiu dels seus treballadors augmenta, i l'increment del seu consum estimula les compres en altres parts. Ford anomena a açò "l'incentiu del salari".
Henry Ford va ser un pioner de l'estat de benestar a través de la societat de consum.
Va buscar millorar el nivell de vida dels seus treballadors i reduir la seua rotació. Ford va anunciar, també, la reducció de la jornada laboral de 9 a 8 hores al dia, 5 dies a la setmana. Era el que ell denominava «motivació salarial»
Wall Street va criticar a Ford per dites mesures. No obstant, va demostrar que un pagament així permetia als seus treballadors comprar els mateixos cotxes que produïen, i que per tant era bo per a l'economia.
"El secret del meu èxit està a pagar com si fora pròdig i
a vendre com si estiguera en fallida."
Henry ford fabricava tants autos que va començar a pagar més als seus empleats perquè compren les seues pròpies autos.L'efecte va ser molt mes profund ja que tots començaren a imitar-ho i es va produir un efecte multiplicador en la demanda de béns i servicis, sense produir inflació, ja que es podia previndre per mitjà de la inversió a la demanda en augment.
D. Azcutia - 13/09/2010
Entiendo que para un señor anclado en los años veinte, la solución pueda ser aumentar los salarios y mi pregunta para tan alta lumbrera es :
¿Aumentar los salarios para qué?
- ¿Para seguir comprando mas productos fabricados en China sin garantias sociales?.
- ¿Para comprar zapatillas de marca fabricadas en Vietnam por niños que van descalzos a las factorias?.
- ¿Para seguir siendo el segundo pais europeo comprador de Mercedes y BMWs?
- ¿Para seguir siendo el de mayor consumo per cápita de Vuitton, Prada, Hermés, etc. etc.?
d´Alzira i plores - 13/09/2010
D.Azcutia, no li negue que en les dos primeres premisses té raó en part, però tant de bo en Àfrica i altres zones pogueren atraure a les indústria com han sabut fer en Xina,la lluita pels drets ja arribara quan les panxes estiguen plenes.
Però una altra cosa és la tècnica capitalista de deixar de fabricar a Espanya i traslladar la producció a països on els costos són molt inferiors,però amb la pretensió de vendre els seus productes ací i a preus d'ací, però estos pseudoempresaris són tan curts de mires que no comptaven en les
seues previsions de mercat que si ens descapitalitzaven al final no podríem consumir com l'estàvem fent fins ara.
D'altra banda si les dos ultimes premisses són certes, també li done la raó en què els tenen que donar un bon retall al sector de la població que pot permetre's consumir eixos productes.Però no és menys cert que la immensa majoria de la població d'Espanya no respon al perfil dibuixat per vosté ni de prop ni de lluny.
A pesar del seu comentari, no crec que vosté estiga demanant que abaixen els sous a esta immensa majoria que no arriben ni als 1000 euros mensuals o estan parats i que deixen tranquils als que consumixen de forma habitual els productes enumerats per vosté i que son els que ens han portat a la crisi actual.
enseñar a pescar - 13/09/2010
si los empresarios que estan produciendo en China y otros paises aplicaran lo que dijo Ford, si renunciaran a parte de sus beneficios inmediatos por mayores beneficios en el futuro y invirtieran en el capital humano,subiendo los jornales y mejorando las condiciones de vida de sus trabajadores, estos terminarian pudiendo consumir los propios productos que producen y no tendrian que exportarlos al extrangero.Hay paises donde los salarios y los derechos de los trabajadores estan anclados en los años 20 y donde hacen falta empresarios modernos con ideas a lo belle epoque.
D.Azcutia - 14/09/2010
Las crisis sirven entre otras cosas para recomponer el mercado y poner las cosas en su sitio, durante algunos años se ha vivido por encima de nuestras posibilidades y ahora tenemos que purgar por ello, tanto los que pecaron de irresponsables como los que no.
Y recuerda que la sociedad capitalista, de momento es la única que ha podido crear ciudadanos libres y el estado de bienestar que disfrtamos los occidentales, y que la base del capitalismo es la libertad de mercado, que es la que a su vez marca precios, sueldos y salarios.
d´Alzira i plores - 14/09/2010
Tens raó en lo que dius al principi,de la mateixa manera que en l'edat mitjana es deia que les grans epidèmies servien per a controlar el creixement de la població.Dir-te que a la crisi ens han portat eixe sistema capitalista que no volia control dels governs i que en plena crisi han recorregut intervencionisme estatal per a poder tirar endavant bancs i algunes empreses.Per descomptat, que eixe mateix intervencionisme estatal s'ha oblidat com sempre d'ajudar als autognoms,xicotets empresaris i a l'agricultura.D'altra banda, el sistema capitalista no ha aportat drets i llibertats, ha sigut la lluita dels ciutadans i els treballadors els que han aconseguit aconseguir la democràcia i l'estat del benestar en què vivim, inclús a costa del capitalisme.La prova la tens en el teu primer comentari,en quan poden fugen amb les seues empreses dels estats democràtics i amb drets socials consolidats per a tornar al seu estatus del segle XIX i aconseguir més beneficis.
d.azcutia - 14/09/2010
El sistema capitalista se autoregenera aplicando las viejas fórmulas liberales, libertad de empresa, libertad de mercados, libertades individuales, a la vez que se regula con la aplicación de reguladores (impuestos , transparencia y supervisores), como podrás observar, algunas empresas se deslocalizan y se instalan en lugares sin democracia y sin libertad, compitiendo deslealmente con las demás, por lo que deberían de estar penalizadas con aranceles o más impuestos.
Además, ¿me podrias poner algún pais como ejemplo de libertad y democracia fuera del sistema capitalista?
d´Alzira i plores - 14/09/2010
tens raó en què alguna cosa s'haurà de fer amb les empreses que competixen amb deslleialtat dins del sistema capitalista, esta clar que se'ls hauria de carregar com a aranzel o impost el mateix percentatge que com a diferència pot existix de nivell de vida entre el país de producció i el país on volen vendre el seu producte.Seria just, per que s'aprofiten dels treballadors allí i ací es volen aprofitar que el nivell de vida permet que puguen vendre el seu productes més cars,però este nivell de vida és gràcies a les empreses que produïxen ací, per tant cal proteixir-les enfront d'estes sangoneres.I tot això dins de la llibertat de comerç.
Jo he dit i continue dient que el sistema capitalista no és garant de res, excepte d'assegurar els seus beneficis. El sistema capitalista a derrocat règims democràtics per interessos comercials, el sistema capitalista a propiciats guerres per a obtindre més beneficis, el sistema capitalista ha engreixat en règims absolutistes.Són els ciutadans els que van aconseguir tindre les llibertats i drets democràtics, i moltes vegades a pesar de les pressions del capitalisme que utilitzava el treball i les necesitats de la família per a oprimir els seus treballadors i dirigir el seu "vot voluntari"."Entre Naranjos" és un bon llibre.En aquestos termes es un gust participar en aquest diari.
D.Azcutia - 14/09/2010
Te lo vuelvo a preguntar:
¿Me puedes poner algún ejemplo de pais libre y democrático fuera del sistema capitalista?

Pues eso.

En cuanto a que fueron los ciudadanos los que consiguieron las libertades, tienes razón, pero tendremos que transladarnos a la Revolución francesa y la americana, para poder hablar de libertad y de justicia, tambien es aconsejable recordarlos para saber lo que significa ser LIBERAL y saber distinguirlos de los "neocon" actuales. Hoy a cualquiera lo llaman liberal y no es eso.
Te estás expresando libremente en un pais capitalista, ¿crees que lo podrias hacer en un pais comunista?.
d´Alzira i plores - 14/09/2010
no entenc que ve la pregunta,estem parlant de la reforma laboral a Espanya i he agafat en el meu primer comentari un exemple d'un empresari model dins del capitalisme i en cadenes de muntatge i això que no és que siguen molt saludables sense control sindical. Els règims comunistes els ha anomenat vosté al referir-se a dos països on els capitalistes estan traslladant les seues empreses, el que és un exemple més que al sistema capitalista no li importen ni els règims polítics,ni la falta de llibertats individuals, ni la falta de drets laborals amb tal de fer caixa.I contestant-te he de dir que puc parlar lliurement per que en un estat democràtic la llibertat i els drets socials i laborals ens el guanyem dia a dia els ciutadans i ciutadanes.Per això i en quan té ocasió, el sistema capitalista es revela contra l'estat i intenta retallar-nos els mateixos i quan no ho aconseguix se'n va allí on amb menys esforç pot fer més caixa.Les dictadures dels països europeus estaven dins del sistema capitalista, hui en dia les dictadures que has anomenat dels països comunistes estan dins del sistema capitalista.
D. Azcutia - 15/09/2010
Lo único que te digo es que fuera del sistema capitalista (sistema de mercado) , no hay nada, solo miseria y dictaduras.
Podremos matizar sobre" el sistema capitalista" , podremos hablar de Von Mises y de la escuela austríaca o de Keynes y los keynesianos, hasta incluso de la escuela de Chicago como precursores de los "neocon" y si me apuras, de Galbraith y la socialdemocracia, pero, te repito que fuera del sistema capitalista que tu intentas menospreciar, no hay nada, solo miseria, dictaduras y opresión.
Tu me hablas de la época en la que transcurre la novela "Entre naranjos",que describe notablemente la sociedad de su tiempo en un lugar determinado, pero hace mas de cien años que fué escrita y en nada es comparable esta época con aquella, aunque por lo que dices y escribes, da la impresión de que vives en aquella época y que poco has leido de economía desde entonces.

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal