Jueves, 18 de abril de 2024 Edición diaria nº 6.222 Año: 18 Noticias: 45.857 Fotografías: 108.841 Comentarios de usuarios: 125.570
EL SEIS DOBLE
martes, 23 de septiembre de 2014
Clic en la foto para ampliar

Paco Cerveró - Foto de archivo: El Seis Doble
Ver imágenes de esta noticia
1

 Mientras Escocia dice no, Valencia debe decir basta
Artículo de opinión de Paco Cerveró

Cerveró: “No logro entender que haya valencianos que defiendan los ajenos intereses catalanes y no los intereses propiamente valencianos”


 

Descubre los rincones de Alzira con mejor sabor

 

Un taller multimarca con las mismas asistencias que un servicio oficial

 
En septiembre ahorra en la tarifa de tu móvil
 
Los resultados no han podido ser más elocuentes. De entre un 85% de ciudadanos con derecho a voto, el 54% de los mismos ha dicho NO a una Escocia independiente del Reino Unido. Ahora bien, eso no ha significado que el 46% de los partidarios del SÍ hayan salido totalmente derrotados de la trifulca; puesto que, Escocia asumirá más competencias del Estado y ganará en autonomía regional.

Desde luego, el caso escocés no es comparable al caso catalán, ni mucho menos. La España de las autonomías aporta muchas más competencias estatales a las Comunidades que cualquier país federal de Europa. Escocia ahora tendrá competencia en materia sanitaria, cosa que aquí en España no hay Comunidad Autónoma que no la tenga, esa y otras tantas más.

Cataluña juega a ganar, sino en política, al menos en economía; el caso es que Cataluña gana siempre. Eso repercute en el resto de las Comunidades Autónomas, en el resto de España; pues, todos los demás perdemos en la redistribución de los recursos monetarios.

Siendo así las cosas, no logro entender que haya valencianos que defiendan los ajenos intereses catalanes y no los intereses propiamente valencianos. Según ellos, a los valencianos nos iría bien ‘depender’ de una Cataluña independiente, quedar bajo su órbita. Más o menos, pasaríamos de ‘ofrenar noves glòries a Espanya’ a ‘ofrenar noves glòries a Catalunya’. Según los catalanistas, nuestra Comunidad Valenciana es un país catalán, un país que junto con Catalunya y las islas Baleares alumbra ‘els Països Catalans’, una gran Cataluña.

¡Ya está bien! La Comunidad Valenciana no ha sido nunca un país catalán, ahí está la historia para corroborarlo. Siempre hemos sido una entidad política diferenciada, con población diversa, entre la que había, aparte de catalanes, mujeres y hombres occitanos, aragoneses, húngaros, mozárabes, moriscos y judíos. La lengua propia, en el siglo XIII, estaba en proceso de formación y será dos siglos después cuando aparecerá totalmente constituida con la traducción de la Biblia Vulgata al valenciano; tal y como reza el propio Bonifaci Ferrer. Son los catalanes los que hablan valenciano; bueno, los que lo hablan y lo escriben como pueden.

Esta pretensión catalanista repercute en la política autonómica, provincial, comarcal y local valenciana. ¿Cómo podemos votar a formación ‘catalanistas’ en la Comunidad Valenciana? Y, por otro lado, ¿cómo es que las formaciones valencianistas no se ponen nunca de acuerdo en cuestiones básicas? ¿Cómo puede darse el cantonalismo alicantino hacia Murcia, o el cantonalismo castellonense hacia Cataluña?

Lamentamos profundamente la hecatombe de Demòcrates Valencians, de Units per Valencia, de Poble, etc., etc. Pero, necesitamos políticas regionalistas serias, como en la mejor época de Unió Valenciana, sin perder de vista los intereses de España y del resto de Europa en el mundo.

Sea como fuere, lo que queda claro, a mi entender, después de lo de Escocia, es que el Compromís está en lo valenciano, no en lo catalán. Ha llegado, pues, la hora de decir: BASTA.

Paco Cerveró

Iniciativa per Alzira

 
 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

 

 

                          
 .-000162                                                                                                                        .-000130
                           
 .-000281                                                                                             .-000267
                           
.-000277                                                                                      .-000182




El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

Opinión

Comentarios de nuestros usuarios a esta noticia

Cafre - 23/09/2014
"Defender lo valenciano" en Castellano.... Si señor, todo coherencia.
Valencianot - 23/09/2014
Ah! que els de la Canal de Navarrés, per ficar un exemple, que parlen castellà, no són valencians?
jose - 23/09/2014
Tu dirección e-mail es incorrecta.
valencianet - 23/09/2014
valencianot estem a Alzira i Paco parla el valencià. A que mirar als catalans si les bufetades venen de Madrid. Ara que fins els del PP van donant-se conter que el problema dels valencians es Madrid, apareixen estos de la caverna amb el peu canviat.
Valencianot - 23/09/2014
Ah! O siga que la gent d'Alzira que parla castellà, no es valenciana. No? Catalanet!
FERNANDO - 23/09/2014
Yo soy alcireño, valenciano y español y aunque hablo perfectamente el valenciano, me veo mas cómodo escribiendo en español.
me gusta defender lo mio, y en mi opinión es totalmente cierto que hay que defender primero lo nuestro y dejarnos de estupideces de que somos catalanes.
Yo nací valenciano y pienso morir de la misma manera, todos esos que empiezan, que si la historia, que si la tradicion, que si antiguamente.........
Os digo que antes de nada eramos MONOS. (por que no me creo la historia de Adán y Eva con la tontería de la manzana y la serpiente) y si tengo que defender mi descendencia empezaré por hay, y no por la época que a cuatro iluminados les interese.
Repito, soy alcireño, valenciano y español, y orgulloso de serlo.
Recuerdo cuando Vicente González Lizondo, llevaba naranjas al congreso para defender lo nuestro..
alziro - 23/09/2014
Un apunt històric: volgam o no, Valencia sigué castellana abans que aragonesa: no oblidem que, encara que de manera efímera, Castella controlà Valencia des de 1094 fins 1102, més de cent anys ans que lo Rei en Jaume vinguera per estes terres.
valencianet - 24/09/2014
valencianot, que te que vore lo que jo he dit en lo que tu dius. Eres un rato manipulador,
Valencianot - 24/09/2014
Catalanet, això de la manipulació fàcilment es pot saber quí la fa. Només contesta açò: qui, havent nascut ací, parla castellà, és o no és valencià?
Pere Peres - 24/09/2014
Au, dimecres i bon dia i llegint el comentari del tal Fernando tenim notícia de que el valencians venim dels monos. Arruixa que plou!!!! aquests partits del tipus IPA i similiars no amaguen sorpreses, solen divagar entre el ridícul més espantós i el ridícul de solemnitat. Fa anys el PP va fagocitar tots aquells partidets d'àmbit regionalista-folklòric donant-los per amortitzats en benefici de l'espanyolisme negre, cutre i de pandereta. Avui però, i de quan en quan, aquestes joguines desbaratades i desorientades encara tenen ganes de grinyolar.

"Las manos hacia arriba arriba las manos hacia abajo y todos los gorilas uuh uuh uuh!"
Valencianot - 24/09/2014
Teníem a 'catalanet', ara amb Pere Peres tenim a 'catalanot'.
Fran - 24/09/2014
ten cuidado, que algun partidito que dices puede dar la sorpresa, yo conozco a Paco y es una persona clara y que quiere hacer cosas por Alzira,


Toni Campos - 24/09/2014
Este Paco puede que sepa mucho de ordenadores pero de política, nada. Cuando se habla de Paisös Catalans, se está hablando de una unión CULTURAL, no política. La Comunitat Valenciana o el País Valencià, que lo mismo da, tienen historia, cultura y lengua comunes con otros territorios como son, Cataluña, Baleares, la Cerdaña, etc. El tema es parecido a cuando se dice paises hispanoamericanos o latinoamericanos y España está entre ellos, no significa dependencia de ningún tipo, ni colonización, ni nada parecido
U Consevol - 24/09/2014
Pere peres.
tens mare?
No, no eu dic per a lo que se estas pensant.
Eu dic perque no crec que et senga orgullosa de tu per criticar de eixa forma a gent que no coneixes de res.
Participa perfavor pero amb educacio.
Au bona nit
FERNANDO - 24/09/2014
Hola Pere Peres, si tu entiendes en mi comentario que solo los valencianos procedemos del mono, eso es por que te sientes identificado.
lo que quiero decir y creo que es lo mismo que dice Paco Cerveró, es que dejemos estar la idependencia y el catalanismo, que ya tenemos suficientes marrones como, que nos queráis incluir en Cataluña.
hay que defender lo que tenemos y dejar de intentar cambiar la historia, por que siempre que se ha intentado cambiar algo de este modo, sea independencia o intentar acaparar mas territorio, ya sabemos como acaba. Con guerra,
Animo Paco, sigue como lo estas haciendo, defendiendo los intereses de los Alzireños, luego de los valencianos y españoles.
Pere Peres - 24/09/2014
Es el que tenen els ignorants: els dónes una mica de corda i acaben gastant-la per a penjar-se. Després de dir sense fer botitges que els valencians venim dels monos, ara torna el tal Fernando per dir que el gest democràtic, íntim i responsable, d'anar a dipositar un vot en una urna acaba de manera idefugible provocant una guerra. Ho haviem vist tot? es pot amollar-la més gran, l'animalada?
"U Consevol" mira d'ensenyar-te a escriure, ni que siga el teu nick, sense faltes d'ortografia, més que res per no fer el ridícul abans d'escomençar a escriure. Després, quan ja hagis agafat unes quantes lliçons que et dignifiquen mínimament parlem.
Salutacions.
Asmodeo - 24/09/2014
Amic alziro; aquesta vegada no vaig a refutar les teues lliçons d'historia. Evidentment tú has de tindre, com a mínim, dos o tres doctorats en la matèria. Com l'amic Paco Cerveró, un altre historiador de prestigi què dona classe habitualment a la prestigiosa universitat francesa de Carrefour. Tots dos unes grans eminències en això de parlar sense saber. Com què jo no sé tant com vosaltres m'estimaré més callar-me, i no discutir-vos. Tasca estèril.
M'estendré més, però, en altres comentaristes, per què les preguntes què només tenen una perogrullada com a resposta se'm van a donar millor. Son valencians els nascuts a Alzira què parlen valencià? La resposta és òbvia així què, a risc d'equivocar-me, m'arriscaré. Son valencians.
Això no significa què siguen defensors de les senyes d'identitat pròpies dels seus conciutadans. Defensar les senyes d'identitat d'un poble, entre d'elles la seua llengua pròpia, en una altra llengua, no deixa de ser una contradicció, per més què a València es faça dia sí dia també. Enrotllar-se en la bandera, valenciana o espanyola, per proclamar-se grans patriotes, i no saber escriure ni en valencià ni en castellà també ho és. Però cadascú és molt lliure de ser contradictori.
Ser un analfabet i creure què el valencià ben escrit és un altre idioma `però, ja ratlla el ridícul. Per molt valencianot què cadascú vullga proclamar-se.
Ara, això sí, lloar com fa Cerveró les virtuts d'Unió Valenciana, quan un dels seus darrers dirigents és el màxim responsable de la fallida del Banc de València i de la seua venda a la Caixa (entitat bancària catalana) per un euro, ja és fer el ridícul més espantós.
Molts valencians, nascuts a Alzira, estem ben farts de tots aquests esgarramantes què s'enrotllen en un drap, diuen quatre barbaritats sobre les senyes d'identitat valencianes, per guanyar el vot de quatre indocumentats farcits de provincianisme, mentre ens deixen en "bragues" escapolint l'erari públic, desmantellen la xarxa financera valenciana (Bankia, CAM i Banc de València), callen davant l'infrafinançament de la nostra comunitat, voten a Madrid, any rere any, a favor de la discriminació en inversions, infraestructures, etc. (fins i tot les associacions d'empresaris s'han fartat ja d'aguantar tant de ninguneig), tanquen els ulls quan des de Madrid es deixa de banda el corredor mediterrani i es potència el central.......
Cada vegada què algú d'aquests trau al carrer la senyera, els valencians acabem lamentant-ho. Feu-s'ho mirar!
uno de aquí. - 25/09/2014
Parece mentira que con la que nos está cayendo a los alcireños y valencianos, este señor Paco Cerveró, esté preocupado por semejantes estupideces.
Mientras el paro sigue aumentado en nuestra ciudad, la pobreza y la desigualdad es ya escandalosa, y la suciedad y la contaminación en Alzira son insufribles, al señor Cerveró lo que le preocupa es Cataluña y los catalanes. ¡de pena!
Deje tranquila a Cataluña que para eso ya están los catalanes que de seguro se bastan y se sobran.
'Qui no te faena Déu l'indona!
U Consevol - 25/09/2014
PP - Perdone voste, en done conter que no estic al seu nivell.
No mes li demanaba que no insultara,
Preferix tindre falta en la escritura que en la educacio.
Espere que entenga lo escrit.
Au nona nit.
Valencianot - 25/09/2014
Teníem a catalanet i a catalanot i, ara, amb el dimoni Asmodeo, lujuriós com ell a soles, tenim a la CATALANITAT. Tant propet que tens Catalunya, per què no te'n vas allí a fer-los vore com ets de dòcil als seus interessos?
Valencianot - 25/09/2014
Senyor Campos, faça el favor, premeu el link d'Esquerra Republicana de Catalunya que vos passe i sabreu la cultura per a què l'aprofiten els seus 'germans' del nord: http://www.esquerra.cat/partit/projecte-politic/projecte-ppcc
Gràcies.
Valencianot - 25/09/2014
Señor 'uno de aquí': Por si todavía aún no ha querido enterarse CATALUÑA NOS ROBA. Nos roba a todos los valencianos y al resto de españoles, gracias a la permisividad de los Gobiernos nacionales de turno, que se dejan chantajear por Pujol y por el pujolismo. Si tan a gusto está, ¡que le roben a usted solo!
Pere Peres - 25/09/2014
Encara estic fent-me un fart de riure amb això de que els valencians venim dels monos. Demà divendres tinc un sopar amb quatre amics, quan ens fem un parell de cervessotes treuré el meu smartphone, accediré al 6/6 i llegirem aquest fil de comentaris per descollonar-nos una mica a costa d'aquesta colla d'esgarramantes espanyolistes de pandereta.
Asmodeo - 25/09/2014
Ai valencianot! No et cregues què no ho he pensat! Això d'anar-me'n ben lluny dels analfabets com tú, què damunt no tenen cap vergonya de presumir..... I no a Catalunya, sinó més lluny encara! El problema és què gràcies a "valencianots" com tú, quan me'n vaig fora i dic què soc valencià em miren amb un somriure condescendent i pensen què soc com vosaltres: Ignorant, corrupte o ambdues coses a l'hora! I es passa molta vergonya.
En lloc d'enviar-me a mi a Catalunya, feu per estudiar, a veure si se vos passa la tonteria.
uno de aquí - 26/09/2014
Je.Je. Je. "valencianot", a mi y al resto de alcireños y valencianos, los únicos que nos roban son los de aquí, los del PP, los del gobierno valenciano y alcireño, esos son los que han saqueado, estafado y arruinado la Comunidad Valenciana. Y parece que tú, con esa verborrea tan trasnochada del catalanismo quieres ocultarlo y disimularlo ¡pero eso ya no cuela!
Y si tan valencianot te sientes, harías bien en preocuparte más de tu tierra valenciana y menos de la de tus vecinos del norte.
mentiders - 26/09/2014
els empresaris valencians diuen que la balança comercial amb els catalans ix més a conter que amb la resta d´Espanya però el senyor Cerveró i els palmeros encara no s´han enterat. Primer parlem d´omplir la panxa i donar faena als valencians i para aixo tenim que tindre car qui ens furta la cartera, i no son els catalans, i els empresaris que son els entesos, be ho saben. El senyor Cerveró no.
AlziraValenciana - 26/09/2014
Però no se n'adoneu que aquest conflicte duu més de 20 anys dividint als valencians? Per favor feu consciència.... Mentre altres terres estan unides, ací a València ens peguem galtades valencians contra valencians... Iniciativa per Alzira ha reviscolat un conflicte que sap que funciona... No caiguem en "politiqueos baratos i vells" vinguen d'on vinguen! VALENCIANS UNITS MÉS QUE MAI!!!
Valencianot - 26/09/2014
Dimoni-Asmodeo-de-la-catalanitat: passes vergonya i ja està! I no defenses als valencians! Amb amics com tu, qui necessita enemics?
Valencianot - 26/09/2014
Señor 'uno-de-aquí-de-Cataluña': Usted es la prueba de que los catalanes también saben escribir castellano. ¿Cuánto le renta su adscripción al catalanismo?
Valencianot - 26/09/2014
Senyor 'mentiders-catalans': El mercat i el comerç quan més gran millor! Aixó ho saben tots, fins el pardalets, llevat dels catalans com vosté que amb els diners recaptats pel pujolisme en tenen més que de sobra.
Valencianot - 26/09/2014
Pere Peres, catalanot! ¡Quien ríe el último, ríe mejor! I no t'oblides que hi ha molta risa 'neuròtica i nerviosa'. ¡Por algo será!
Valencianot - 26/09/2014
AlziraValenciana: A Valéncia, a l'Antic Regne Valencià, volem valencianistes, gent enamorada de la nostra terra, no catalanistes!
Asmodeo - 26/09/2014
Ai valencianot!!! No te canses de fer el ridícul??? Tú què has entrat dient què tots els nascuts a la nostra comunitat, parlen valencià o castellà, son valencians??? I ara, quan posem en evidència les teues bajocades...... ens negues la valenciania???? Ens envies fora de la nostra terra??? Qui et creus què eres per repartir carnets de valencianitat???? Des de quan un indocumentat té autoritat, moral i de qualsevol altra, per decidir qui és valencià i qui no???
Clar què defense el valencià, cada dia, dins i fora del meu poble. Clar què defense als valencians!!! Però als valencians decents, què hi som molts; als valencians què s'ho mereixen!!!
Als qui com tú s'enrotllen en draps per dissimular les seues mancances intel·lectuals i ens fan passar vergonya aliena no puc defensar-los. Als lladres tampoc.
Un dia o altre, obriras un llibre, descobriràs els avantatges de llegir, i descobriras també què qui més ens ha furtat als valencians son aquells als qui tú, i l'autor de l'article, lloen i enyoren. Alguns encara estan dirigint les nostres institucions gràcies, entre altres, a persones com tú, incapaces de veure més enllà dels seus nassos.
Si tot el què saps dir-nos és catalans, tampoc és cap insult. N'estic ben segur què entre els teus cognoms, almenys un és d'orige català. Tú sabràs per què t'avergonyeixen els teus avantpassats. Jo sempre estaré orgullós de les meues arrels, i sempre defensaré la meua terra, fins i tot de gentola com vosaltres.
Au, passa bon cap de setmana!!!
Valencianot - 26/09/2014
Asmodeo: Encara que dimoni de la catalanitat, també et dessitge un bon cap de setmana!

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal